همه چیز درباره سریال دراکولا؛ از بازیگران تا داستان

همه چیز درباره سریال دراکولا؛ از بازیگران تا داستان

سال ۱۳۹۹ بود که دست اندرکاران سریال دراکولا اعلام کردند فصل دوم هیولا درحال تولید بوده و اکثر بازیگرانی که در فصل اول این سریال حضور داشتند دیگر در فصل دوم حضور نخواهند داشت و تنها سه تن از بازیگران فصل اول یعنی مهران مدیری، محمد بحرانی و نیما شعبان‌نژاد برای ایفای نقش در فصل دوم تأیید شده اند.

کد خبر : ۹۱۸۱۲
بازدید : ۳۰۰۱۲
دراکولا سریال جدید نوروز ۱۴۰۰
فرادید | تقریبا دوسال از ساخت سریال هیولا کاری از مهران مدیری برای شبکه نمایش خانگی می‌گذرد و حالا او با فصل دوم این سریال به نام دراکولا و با بازیگرانی جدید برگشته است. مهران مدیری و ویشکا آسایش از بازیگران اصلی مجموعه کمدی دراکولا هستند.

به گزارش فرادید، فصل دوم سریال هیولا با نام دراکولا ساخته شده و مهران مدیری مسئولیت تهیه کنندگی و کارگردانی دراکولا را برعهده دارد. علاوه بر آن پیمان قاسم خانی طراحی و سرپرستی فیلمنامه را برعهده داشته و امیر برادران نیز در مقام نویسنده فیلمنامه این سریال با مدیری همکاری می‌کند.


«دراکولا» محصول فیلم مارکت بوده و قرار است که از یکم فروردین سال ۱۴۰۰، روز‌های یک شنبه ساعت ۲۰ از طریق دو پلتفرم فیلیمو و نماوا منتشر شود.

بررسی سریال دراکولا

سال ۱۳۹۹ بود که دست اندرکاران سریال دراکولا اعلام کردند فصل دوم هیولا درحال تولید بوده و اکثر بازیگرانی که در فصل اول این سریال حضور داشتند دیگر در فصل دوم حضور نخواهند داشت و تنها سه تن از بازیگران فصل اول برای ایفای نقش در فصل دوم تأیید شده اند.

در ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ رسانه‌ها خبر دادند که مهران مدیری، در سکوت مشغول ساخت فصل دوم هیولا بوده و چند روزی است که فیلم‌برداری سریالش را آغاز کرده است. سپس در ۱۲ اسفند گفته شد که زمان پخش فصل دوم هیولا در نوروز ۱۴۰۰ خواهد بود و هنوز نام اصلی این فصل قطعی نشده و دو نام «هیولاها» و «دراکولاها» برای مطرح شده است.

البته ۲۵ اسفند ۹۹ اعلام شد که نام فصل جدید هیولا، «دراکولا» نام دارد.

در خلاصه داستان رسمی سریال دراکولا اینگونه نوشته شده که ژاله کبیری همسر جدید کامران کامرواست که سه سال از ازدواج آن‌ها می‌گذرد و او جشن تولد گرفته تا ثروت خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. کامران کامروا هم مؤسسه خیریه‌ی جدیدی برای کودکان کار راه‌اندازی کرده و مانند گذشته به پول‌شویی مشغول بوده و مهیار مهرافزون را به استخدام خود درآورده است.

مهمانی بزرگی برپاست و ما با دوستان و خانواده‌ی جدید کامروا آشنا می‌شویم، اما به او خبر می‌رسد که پسرش را به جرم راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی در خارج از کشور دستگیر کرده‌اند و مأموران به‌زودی به سراغ خود او خواهند آمد. کامروا پس از شنیدن این خبر به همراه چمچاره سوار هلیکوپتر شخصی‌اش می‌شود.

گفته می‌شود که در فصل جدید هیولا «دراکولا»، خبری از هوشنگ شرافت با بازی فرهاد اصلانی، شهره با بازی شبنم مقدمی و حتی فلور با نقش‌آفرینی شیلا خداداد نبوده و در کنار مهران مدیری که بار دیگر نقش کامران کامروا را بازی می‌کند، بازیگرانی، همچون ویشکا آسایش، بهنام تشکر و گلاره عباسی هم حضور دارند و شاهد بازگشت محمد بحرانی در نقش غضنفر چمچاره، مهیار مهرافزون، سینما تیرانداز در نقش مینا و نیما شعبان‌نژاد در نقش هوشمند کامروا خواهیم بود.

درواقع بازیگران سریال کمدی دراکولا شامل مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، محمد بحرانی و نیما شعبان‌نژاد، اندیشه فولادوند، احسان امانی، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی می‌شود.

دراکولا سریال جدید نوروز ۱۴۰۰
نکاتی درباره فصل اول هیولا

هیولا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر طنز سیاسی، به کارگردانی مهران مدیری، تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی و مهران مدیری و نویسندگی امیر برادران بود که پیمان قاسم خانی مسئولیت طراحی و سرپرست فیلم‌نامه را برعهده داشت.

این مجموعه هفتمین همکاری مدیری و قاسم‌خانی بوده و همچنین نخستین مجموعه مدیری است که سیامک انصاری در آن حضور نداشت. فیلم‌برداری فصل اول از آذر ۱۳۹۷ آغاز گردید و تا اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌طول انجامید.

البته باید گفت که به‌دلیل اینکه تصویربرداری مجموعه در مکان‌های مختلفی صورت می‌گرفت، محل فیلم‌برداری ثابت نبود. پخش نخستین فصل این مجموعه از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ آغاز شد، پخش این مجموعه در روز‌های دوشنبه صورت می‌گرفتو در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ به پایان رسید.

زمانی که سریال هیولا از سبکه نمایش خانگی پخش شد بعنوان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های شبکه‌ی نمایش خانگی قلمداد شده بود.

این سریال داستان معلم باوجدان و شریفی به اسم هوشنگ شرافت را روایت می‌کرد که چشم‌داشت چندانی به مال دنیا نداشت؛ اما مصائب اقتصادی و اتفاقاتی که در زندگی او رخ می‌دهد آقای شرافت را ناگزیر می‌سازند که دست به انجام کار‌هایی عوام‌فریبانه و خلاف خواست قلبی‌اش بزند. این مجموعه پس از ۱۹ قسمت و در شهریورماه سال گذشته به کار خود پایان داد.

باید یادآور شد که مجموعه هیولا زمانی که پخش شد، نظرات مخلوطی از منتقدان را دریافت کرده بود. با این وجود این مجموعه با میانگین ۱۷ میلیون دقیقه تماشا، زمانی پربیننده‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی بود و در بیستمین دوره جشن حافظ نامزد ۷ و برنده ۴ جایزه شد. علاوه بر آن این مجموعه در جشنواره فیلم حافظ نیز برنده جایزه «بهترین مجموعه تلویزیونی» شد.

هیولا نظرات مخلوطی از منتقدان دریافت کرد که از جمله آن‌ها مسعود فراستی بود که در بخشی از برنامه هفت به نقد هیولا پرداخت و درباره‌اش گفت: «مهران مدیری با این هیولا چنان سقوطی کرده که هر چقدر هم بچه خوبی باشد راه نجات ندارد.» همچنین فراستی افزود که آن چند دقیقه‌ای که از مجموعه دیده، آزاردهنده بوده است.

از نظر مینا سهیلی، منتقدی در وبگاه ویجیاتو، ایرادات هیولا، کمبود صحنه‌های خنده‌دار، داستان، شباهتش با بریکینگ بد، فیلم‌نامه و ریتم کند مجموعه، پایان‌بندی عجیب و شخصیت‌پردازی خصوصاً شخصیت هوشنگ (با بازی فرهاد اصلانی) هستند.

البته در این میان برخی از منتقدان نیز با این سریال موافق بوده که صوفیا نصرالهی منتقد سینما، بازی اصلانی، یکی از نقاط قوت مجموعه دانسته بود. به‌نظر مجتبی احمدی، دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نیز مجموعه هیولا باوجود پایان‌بندی گنگش، بازی‌های خوبی دارد و بازی اصلانی را با شخصیت مسعود شصت‌چی (با بازی مدیری) در مجموعه‌های تلویزیونی مرد هزارچهره و مرد دوهزارچهره مقایسه کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید