سفرهای نوروزی؛ تعداد شهر‌های قرمز به عدد ۱۴ رسید

سفرهای نوروزی؛ تعداد شهر‌های قرمز به عدد ۱۴ رسید

بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر ۱۴ شهرستان قرمز و ۳۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع بوده و مشمول جریمه است.

کد خبر : ۹۱۹۴۶
بازدید : ۹۵۴۶

سفرهای نوروزی

با شروع تعطیلات عید نوروز و عدم توجه بسیاری از مردم به هشدار‌های کادر درمان مبنی بر خودداری از انجام مسافرت؛ سیل عظیم خودرو‌ها به سوی شهر‌های مختلف سرازیر شد که بر همین اساس برخی محور‌های مواصلاتی کشور هم‌اکنون شاهد ترافیک سنگین است.

حضور گسترده هموطنان در مسافرت‌های نوروزی و البته به تبع آن دیدوبازدیدها، خطر تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور را افزایش داده است.

در همین راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی هشدار داده است؛ سعید نمکی از عنوان "فاجعه‌آمیز" برای نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرده و از هموطنان عاجزانه خواسته به نکات بهداشتی بیش از گذشته توجه کنند.

در شرایط فعلی حتی احتمال افزایش شیوع کرونا و تغییر رنگ شهر‌های استان‌های مختلف به‌ویژه ایلام، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان وجود دارد؛ تغییر رنگ بوشهر از زرد به نارنجی، زنگ خطر را برای مراکز تمامی استان‌ها به صدا درآورده و ممکن‌است با ادامه روند صعودی ابتلا، ارومیه هم رنگ قرمز به خود بگیرد.

۲ شهر استان تهران قرمز شدند

استان تهران نیز اوضاع مساعدی ندارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان رفته‌رفته زیاد شده است. بنا به گفته حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفتگو با شبکه خبر؛ "شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند رنگ قرمز به‌خود گرفته‌اند" و هیچ بعید نیست این وضعیت به‌زودی سایر نقاط را درگیر کند.

بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر ۱۴ شهرستان قرمز و ۳۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع بوده و مشمول جریمه است.

سفر «از» و «به» شهر‌های قرمز و نارنجی از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ممنوع است؛ شهر‌های با وضعیت قرمز که تردد به آن‌ها از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت، عبارتند از؛ گلپایگان، زرین‌دشت، خاتم، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران، فیروزکوه و دماوند.

خوانسار، لنجان، بوشهر، داراب، مرودشت، بانه، سقز، بروجرد، دلیجان، سراب، عجب‌شیر، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده، دهلران، دیلم، کنگان، گناوه، سامان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، ارسنجان، دیواندره، پلدختر، دورود، خمین و خمیر؛ دارای وضعیت نارنجی هستند که تردد به آن‌ها از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با ممنوعیت همراه بوده و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

آمار‌ها چه می‌گویند؟

براساس آمار‌های رسمی تا امروز ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با تأیید ابتلای ۷۲۹۰ نفر از هموطنان به بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری تا همین تاریخ یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد متأسفانه با فوت ۷۴ نفر در روز گذشته ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر از هموطنان قطعاً به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست رفته‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید