قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش ۰.۲۲ درصدی به ۱۷۳۸ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۹۸۲
بازدید : ۹۶۵۰
شمش طلا
فرادید | طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ با رشد ۰.۲۲ درصد به ۱۷۳۸ دلار و ۱۲ سنت رسید.

این درحالی است که کمترین قیمت طلا در بازار ۱۷۳۲ دلار و ۲۵ سنت و بیشترین قیمت برای آن ۱۷۳۸ دلار و ۲۹ سنت ثبت شده است.

قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال کاهش نرخ بازده اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت. اطمینان رئیس جروم پاول مبنی بر اینکه افزایش تورم نگران کننده نخواهد بود باعث شد با وجود افزایش شاخص دلار قیمت طلا هم رشد کند.

به گزارش فرادید؛ به طورکلی بازار‌های جهانی باز هم چشم به یک نشست دارند؛ جلسه استماع کمیته خدمات مالی کنگره با حضور جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا و جروم پاول رئیس فدرال رزرو.

این دو مقام عالی رتبه اقتصادی ایالات متحده قرار است درباره اثر بسته محرک مالی بایدن به نمایندگان گزارش دهند. اظهارات آماده شده این دو مقام برای نشست مورد اشاره در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

وجه اشتراک سخنان یلن و پاول در یک نکته است:" اگرچه اقتصاد ایالات متحده به دلیل اجرای چندین برنامه محرک دولت در حال بهبود است، اما هنوز کار‌های بیشتری باید انجام شود. " هر دو مقام تاکید دارند: اگر برنامه‌های کمک دولت نبود، خسارت اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا بسیار بدتر بود.

قیمت طلا در زمان همه‌گیری‌های سال گذشته روند افزایشی داشت. در ابتدای سال با شیوع ویروس کرونا و افزایش وحشت درباره این ویروس، همچنین شدت گرفتن قرنطینه‌ها در تمامی جهان، سرمایه گذاران به سوی سرمایه‌گذاری‌های امن حرکت کردند.

به طور سنتی این سرمایه گذاران به سوی بازار طلا حرکت کردند که همین موجب افزایش قیمت فلزگرانب‌ها در سال گذشته شد. آخرین قیمتی که این بازار تجربه کرد هزار و ۷۴۵ دلار بود که باز نسبت به ابتدای سال گذشته افزایش قیمت ۲۶۰ دلاری داشته است.

در حال حاضر پیش بینی می‌شود که قیمت طلا به سود‌های به دست آمده بستگی داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد افزایش به ۲۳۰۰ دلار امکان حمایت باید همراه با ریسک‌های بیشتری باشد. به همین دلیل شاید در همین کانال ۱۷۰۰دلار نوسان داشته باشد وفعلا تلاشی برای ورود به کانال‌های بالاتر نکند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید