هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۰

هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۰

امروز ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران، از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد و در اکثر مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار خواهیم بود.

کد خبر : ۹۲۰۸۴
بازدید : ۹۰۷۴

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی ایران، از امروز ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

با توجه به کاهش قابل ملاحظات سرعت وزش باد و پایاری جو، به ویژه سه شنبه تا صبح چهارشنبه، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوادر شهر‌های صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

با ورود سامانه بارشی از اواخر سه شنبه در برخی نقاط جنوب غرب و چهارشنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی وغربی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

به این ترتیب در استان‌های لرستان، نیمه شمالی ایلام، نیمه شمالی زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین، همدان و ارتفاعات شمال خوزستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت منطقه پیش بینی می‌شود.

پنچ شنبه در برخی مناطق غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جمعه در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و شنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
پس استان‌های زنجان، لرستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، کردستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در گیر این سامانه بارش خواهند شد.

عصر امروز و چهارشنبه نیز با توجه به افزایش سرعت باد، در مناطقی از جنوب غرب وزش باد و گردو خاک دور از انتظار نیست.

همچنین امروز و تا ظهر چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است. جمعه نیز با توجه به وزش باد گرم جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بین ۶ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد یافت.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید