قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت بیت کوین با ثبت رشد ۲.۲۱ درصد به ۵۸,۸۹۳ دلار معادل ۱,۵۵۰,۹۵۲,۲۲۱ تومان رسید.

کد خبر : ۹۲۰۹۵
بازدید : ۷۲۴۴
بیت کوین
فرادید | روند صعودی ارزش بیت کوین ادامه دارد. قیمت بیت کوین امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ با افزایش ۲.۲۱ درصد به ۵۸,۸۹۳ دلار معادل ۱,۵۵۰,۹۵۲,۲۲۱ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۷.۹۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۵۴.۰۹ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ معادل ۶۱,۶۸۳.۸۶ دلار بوده که همینک %۴.۱۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۷ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ محبوب‌ترین ارز مجازی دنیا برای اولین بار طی یک هفته گذشته از ۵۸ هزار دلار گذشت. افزایش قیمت این ارز دیجیتال از آنجا ناشی می‌شود که شرکت پرداخت جهانی ویزا اولین نقل و انتقال مستقیم خود با ارز مجازی را اعلام کرد. غول پرداختی ویزاکارد که یکی از دو شرکت اصلی پرداخت بین المللی محسوب می‌شود از انجام شدن نخستین تراکنش بر حسب ارز‌های دیجیتالی در این شبکه خبر داد.

بر اساس طرح در دست اجرا توسط مسترکارد امکان انجام تراکنش‌ها بر بستر ارز‌های دیجیتالی بدون نیاز به تبدیل آن‌ها به ارز‌های فعلی وجود خواهد داشت. قرار است در آینده نزدیک امکان انجام این معاملات در ویزا مهیا شود.

بیت کوین در طول ۴ روز گذشته، ۱۶ درصد سود برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد، اما این روند می‌توانست معکوس باشد. قیمت این ارز دیجیتال در روز سه شنبه بیشترین قیمت حدود ۵۹ هزار و ۳۸۰ دلار را تجربه کرد. این درحالی است که تنها چهار روز پیش قیمت بیت کوین درحوالی ۵۱ هزار دلار نوسان می‌کرد و رشد ۱۶ درصدی قیمت در کمتر از چهار روز اتفاق افتاد.

شرکت پی پال نیز اعلام کرد به زودی امکان خرید کالا‌های مورد نیاز شهروندان آمریکایی از خرده فروشی‌های آنلاین با استفاده از ارز‌های دیجیتالی را فراهم خواهد کرد. طبق اعلام پی پال، دارندگان ارز‌های دیجیتالی اتریوم، بیتکوین، بیتکوین کش و لایت کوین خواهند توانست در درگاه‌های پرداخ پی پال ارز‌های دیجیتالی خود را مستقیم به دلار تبدیل کنند.

همزمان با نزدیک‌شدن قیمت بیت کوین به ۶۰،۰۰۰ دلار، دو شاخص تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین می‌تواند به سطوح بالاتری برسد. روند افزایش قیمت بیت کوین این بار نیز تا جایی ادامه یافت که ارزش بازار بزرگترین ارز رمزنگاری شده از مارک ۱.۱ تریلیون دلار عبور کرده و به سطح ۱.۱۰۵ تریلیون دلار رسیده است.

با پشت سر گذاشتن دلار استرالیا و کانادا، سرمایه بازار بیت کوین بار دیگر به اندازه‌ای بزرگ شده است که بتواند در زمره ۱۰ سهام برتر با بازار محدود قرار بگیرد. M۱ یا پول محدود ، به کل موجودی ارز فیزیکی در گردش و همچنین چک‌های مسافرتی و سایر اشکال سپرده‌های تقاضایی گفته می‌شود که در اختیار موسسات غیر بانکی، شرکت‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی قرار دارد.

صعود بیت کوین به لیست ۱۰ نمودار برتر عرضه پول M۱ در جهان، نشانه دیگری از شکوفایی BTC به عنوان یک واحد پول است. در نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶)، بیت کوین از نظر حجم پول در رتبه ۳۲ قرار داشت.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید