قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

امرزو ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت رشد ۰.۰۶ درصد ه ۱۷۴۳ دلار و ۹۴ سنت رسید.

کد خبر : ۹۲۴۴۸
بازدید : ۴۲۵۶
طلا
فرادید | طلا همچنان نتوانسته است از کانال ۱۷۰۰ عبور کند. قیمت هر اونس طلای جهانی با افزیش ۰.۰۶ درصدی به ۱۷۴۳ دلار و ۹۴ سنت رسید.

این درحالی است که کمترین قیمت طلا در بازار ۱۷۴۲ دلار و بیشترین قیمت آن ۱۷۴۴ دلار و ۱۵ سنت ثبت شده است.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که امید‌ها به احیای اقتصادی سریع را تقویت کرد و به تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن ضربه زد، کاهش یافت، اما در مسیر رشد هفتگی بیش از یک درصد قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا در میانه روز جمعه به هزار و ۷۳۱ دلار رسید. به دنبال گزارش تورم تولید کننده و نتیجه‌ای که بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت بود قیمت طلا دوباره صعودی شد. برخی کارشناسان معتقدند تورم در راه است. به همین دلیل قیمت طلا ممکن است از آن بهره‌مند شود، به خصوص اگر تورم طولانی‌تر از آنچه بانکداران مرکزی و بازار‌ها ادامه پیدا کند، این فلزگرانب‌ها می‌تواند از این شرایط استفاده کند.

از این نظر جهش تورم در سال ۲۰۲۱ باید برای فلز زرد مثبت باشد، زیرا طلا می‌تواند به عنوان یک دیوار ضدتورم برای سرمایه گذاران عمل کند. همچنین فشار نرخ واقعی بهره نیز باید حامی قیمت طلا باشد. طلا پس از کاهش در دو هفته گذشته، از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است که تحت تاثیر عقب نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا حاصل شده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کرد رشد احتمالی تورم در آوریل می‌تواند از قیمت طلا در هفته‌های آینده پشتیبانی کند به خصوص اگر رشد سریعتری از بازده اوراق قرضه داشته باشد. در میان مدت، رشد بازده اوراق قرضه، قیمت طلا را مجددا تحت فشار قرار می‌دهد.

با جود برخی پیش بینی‌ها برای طلا برخی کارشناسان دیگر آینده خوبی برای طلا شاهد نیستند.

سوفی گریفیتس، تحلیلگر بازار کارگزار آنلاین OANDA، گفت: با افزایش نرخ دلار و بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا امروز بار دیگر از رده خارج شد، اگرچه هنوز هم در یک مسیر افزایش هفتگی قرار داشت. با افزایش انتظار درباره بهبود اقتصادی آمریکا، این احتمال وجود دارد که حرکت رو بالا در طلا، کوتاه مدت باشد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید