بدهی ۴ میلیارد دلاری یونان، ایتالیا و شل به ایران

کد خبر : ۹۲۵
بازدید : ۱۱۱۲

فرادید | مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت می گوید: شرکت شل و کشورهای یونان و ایتالیا در مجموع ۴میلیارد بدهی به ایران دارند.

سید محسن قمصری در نشست خبری با اعلام اینکه ایران به شرکتهای نفتی خارجی بدهی ندارد گفت: آخرین بدهی بیع متقابل مربوط به شرکت انی ایتالیا بود که با دریافت چند محموله نفتی از ایران این بدهی تسویه شد.

قمصری با اشاره به اینکه طلب نفتی ایران از این مشتریان اروپایی مربوط به قبل از تحریمهاست گفت: البته می توان این مقدار طلب را در مقابل غذا و دارو تهاتر کرد اما اتحادیه اروپا مانع از انجام اینکار می شود. این رفتار اتحادیه اروپا قابل پیگیری است. بر همین اساس ایران این موضوع را پیگیری می کند.

وی درباره بدهی های نفتی بابک زنجانی گفت: سه نوع محموله در اختیار این فرد قرار گرفت؛ نفت خام، میعانات گازی و نفت کوره. زنجانی محموله‌های نفت کوره را فروخته است اما محموله‌های نفت خام و میعانات گازی از وی پس گرفته شده است؛ کلیه محموله‌های نفت خام توسط شرکت ملی نفت به فروش رفته است و 50 درصد محموله‌های میعانات گازی نیز فروخته شد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه بدهی بابک زنجانی به شرکت ملی نفت بابت محموله‌های فروخته شده نفت کوره و سایر معاملات وی با این شرکت است، در رابطه با نقش شرکت نیکو در پرونده بابک زنجانی گفت: ظاهرا فروش از طریق نیکو بوده اما این شرکت نقش چندانی نداشته است. چرا که پول به حساب نیکو واریز نشده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید