قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۶

امروز ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۰۱ درصد ۱۷۳۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۲۶۷۹
بازدید : ۵۱۴۳
طلا
فرادید | رشد قیمت طلا متوقف شد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ با افت ۰.۰۱ درصدی به ۱۷۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت طلا پس از رشدی که اوایل معاملات روز چهارشنبه داشت، تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه که تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار را خنثی کرد، ثابت ماند.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «هرچند دلار تضعیف شده، اما رشد جزئی سوددهی اوراق قرضه سبب شده تا رشد قیمت طلا خنثی شود.»

وی افزود: «عامل مهم دیگری که سرمایه گذاران رصد می‌کنند آمار‌های میزان خرده فروشی در آمریکاست که فردا منتشر خواهد شد و اگر فراتر از پیش بینی‌ها باشد، سبب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.» وی در عین حال اضافه کرد افت قیمت طلا محدود خواهد بود و نهایتا به حدود ۱۶۸۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش فرادید؛ اد موی، استراتژیست ارشد بازار در والوروم، اعلام کرد حتی اگر قیمت‌های طلا هنوز به زیر ۱۷۵۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود، قیمت واقعی طلا چند صد دلار بالاتر است. ۱۷۵۰ دلار دژ محکمی برای پیش روی طلا شده است و هر گاه قیمت طلا به این سطح نزدیک می‌شود بار دیگر عقب می‌نشیند.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا‌ها در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: طلا باید سطح ۱۷۶۰ دلار را که از یک سطح حمایتی به یک سطح مقاومتی تبدیل شده است بشکند تا توجه معامله گران را جلب کرده و بالاتر رود.

قیمت‌های مصرف کننده آمریکا در مارس بیشترین افزایش را در هشت سال و نیم اخیر داشت و انتظارات برای تورم بالاتر را تقویت کرد.

دلار آمریکا به پایینترین حد سه هفته اخیر نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد در حالی که رشد ملایم بازده اوراق خزانه، هزینه نگهداری از این فلز را افزایش داد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید