قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

قیمت بیت کوین امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت رشد ۲.۷۹ درصد به ۵۵,۵۴۸ دلار معادل ۱,۳۴۸,۱۴۷,۴۸۶ تومان رسید.

کد خبر : ۹۳۱۶۶
بازدید : ۵۱۴۶
بیت کوین
فرادید | بیت کوین در مدار صعودی قرار گرفت. امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ قیمت بیت کوین با ۲.۷۹ درصد افزایش به ۵۵,۵۴۸ دلار معادل ۱,۳۴۸,۱۴۷,۴۸۶ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۰۴ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۷.۴۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۹.۹۳ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴،۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۱۴.۳۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۹ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

پس از افت بازار هفته گذشته، بیت کوین سرانجام دیروز روند بهبودی خود را آغاز کرد. ارز رمزنگاری شده برتر بازار در عرض چند ساعت ۶۰۰۰ دلار جهش پیدا کرد و از پایین‌ترین سطح قیمت خود در ۴۷۰۰۰ دلار به حدود ۵۳۰۰۰ رسید.

به دنبال این افزایش چشمگیر، BTC در ۲۴ ساعت گذشته به روند صعودی خود ادامه داد و در نتیجه با ۲۰۰۰ دلار جهش، به ۵۵۰۰۰ دلار نزدیک شد. پس از آخرین پامپ قیمت، سرمایه بازار بیت کوین بالاخره از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت.

با این وجود، چیرگی این ارز بر بازار BTC همچنان در حال کاهش است. زیرا بیشتر کوین‌های جایگزین نیز همزمان رشد چشمگیرتری را شاهد بوده اند. معیار مقایسه ارزش بازار بیت کوین با سایر دارایی‌های رمزنگاری اکنون زیر ۵۰ ٪ است که پایین‌ترین سطح در حدود سه سال گذشته را نشان می‌دهد.

برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند این موضوع ممکن است باعث تکرار چرخه سال ۲۰۱۷ و اوج‌گیری بازار شود.

ملتم دمیروس (Meltem Demiros)، مدیر ارشد بخش استراتژی کوین شیرز (CoinShares) می‌گوید این شاخص برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به زیر ۵۰ درصد رسیده است؛ اوایل سال ۲۰۱۸، سلطه بیت کوین تا ۳۷ درصد کاهش یافته بود. در حال حاضر هم سلطه بیت کوین ۴۸ درصد است.

ضروری است که سرمایه‌گذاران حواس‌شان به حجم معاملات و عمق بازار آلت کوین‌ها باشد. دمیروس می‌گوید قیمت ارز‌های دیجیتالی با نقدینگی و حجم معاملات کم و دلایلی برای نوسانات قیمت، ممکن است دستخوش تغییرات زیادی شود.

از طرف دیگر، با وجود اصلاح عمیق بازار ارز‌های دیجیتالی در چهارمین هفته ماه آوریل، دن مورهد- مدیر شرکت پنترا کپیتال- از ورود شرکت‌های بزرگ به عرصه سرمایه گذاری در بازار و احتمال تصویب قوانین مبادلات رمزارز‌ها به عنوان دو عاملی نام برده است که می‌توانند زمینه ساز رسیدن بیتکوین به قیمت ۲۰۰ هزار دلار تا سال ۲۰۲۲ شود. وی همچنین پیش بینی کرده است تا ۲۰۲۲ حدود یک میلیون کاربر جدید در جهان به بازار بیتکوین اضافه شود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید