قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

امروز ۸ اردیبهشت ماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۲۹ درصد کاهش، ۱۷۷۱ دلار و ۷۴ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۳۱۷۶
بازدید : ۵۴۱۴
شمش طلا
فرادید | بهای طلا پایین امد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۰.۲۹ درصد به ۱۷۷۱ دلار و ۷۴ سنت رسید.

این در حالی است که کمترین قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶۶ دلار و ۵۸ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۷۷ دلار و ۳۰ سنت بوده است.

به گزارش فرادید؛ ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس درباره روند بازار گفت: در معاملات روز جاری دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه اندکی افزایش پیدا کرده اند و این عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا بوده است.

همچنین در روزی که گذشت سرمایه گذاران دست به عصا حرکت کردند دلیل؛ سخنرانی رییس فدرال رزرو در روز چهارشنبه. حرکت بازار طلا این هفته وابسته به بیانیه فدرال رزرو است و همه نگاه‌ها به نشست خبری جروم پاول در بعد از ظهر چهارشنبه است.

در حالی که انتظار نمی‌رود هیچ تغییری اساسی در بیانیه سیاست پولی بانک فدرال رخ دهد، سرمایه گذاران می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که نظر پاول در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه با وجود بهبود داده‌های اقتصاد کلان که آمریکا دیده است، مانند قبل باقی می‌ماند و عزمش بر تغییر نکردن روند سیاست پولی و افزایش ندادن نرخ بهره جزم است؟ به همین دلیل است که توجه بیشتری به هرگونه اشاره خلاف این تصمیم پتانسیل کاهش قیمت دارد.

در مقابل برخی دیگر نیز تاکید دارند با توجه به تزریق سنگین پول برای حمایت اجتماعی در کنار خرید اوراق احتمالا تورم در اقتصاد آمریکا ظاهر شود. این اتفاق به نفع قیمت طلا است و می‌تواند قیمت را به بالای ۱۸۰۰ دلار ببرد.

به گزارش مجله افیکس کار اگرچه حمله به ۱۸۰۰ دلار در حال حاضر ناموفق بود، تحلیلگران همچنان نسبت به جهش قیمتی کوتاه مدت طلا خوش بین هستند. چشم انداز مثبت عمدتا به دو روند مربوط می‌شود. اول افزایش فروش اخیر بیت کوین و دوم برنامه رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن برای تقریباً دو برابر کردن نرخ مالیات بر درآمد ثروتمندان آمریکایی.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا‌های RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: "ما می‌توانیم با استفاده از دو عامل، طلا را تکان بدهیم. هفته آینده ممکن است کاتالیزور برای افزایش این فلز گرانبها، افت بیت کوین و اعلام مالیات بایدن باشد. "

پاویلیونیس خاطرنشان کرد که چارت تاریخی طلا، بعد از مقاومت کلیدی و روانی ۱۸۰۰ دلار، تعداد مقاومت‌های جدی خیلی کم است؛ لذا هرگاه به سطحی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار برسیم، حرکات طلا بزرگتر می‌شوند. وی افزود طلا و نقره بسیار خوب عمل می‌کنند. ما خیلی وقت است برای یک حرکت صعودی طولانی مدت آماده شده ایم. اگر قیمت را بالای ۱۸۰۰ دلار ببندیم، می‌توانیم به سرعت به سمت ۱۹۰۰ دلار بالا برویم.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید