قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۷۹۰ دلار تا لحظه تنظیم گزارش رسیده است.

کد خبر : ۹۳۳۹۸
بازدید : ۱۴۵۹
طلا
فرادید | طلا همچنان پشتِ درِ بسته ۱۸۰۰ دلار مانده است. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۰.۱۱ درصد به ۱۷۹۰ دلار رسید.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته کمترین قیمت طلا ۱۷۸۸ دلار و ۹۳ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت بوده است. قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر ضعف ارزش دلار در آستانه انتشار آمار اقتصادی مهم آمریکا، اندکی افزایش یافت.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های جهانی دیروز با ۰.۱ درصد کاهش مواجه بود و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا این نگرانی‌ها که برنامه‌های جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای زیرساخت، اشتغالزایی و خانواده‌ها باعث تورم می‌شود را کم اهمیت شمرده و اعلام کرد این هزینه تدریجی و در مدت یک دهه انجام خواهد گرفت.

به گزارش فرادید؛ بسیاری می‌گویند بازار طلا آن‌ها را گیج کرده است، چون مطابق انتظار حرکت نمی‌کند. قیمت طلا پشت مرز ۱۸۰۰ مانده است و هیچ محرکی موجب نشده سرمایه گذاران رو به خرید در این بازار آورند.

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز حاکی از آینده مبهم اونس طلا داشت. در پی ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز ۱۸۰۰ دلار با وجود افزایش فشار‌های تورمی، سیاست‌های پولی فوق تسهیلی و تمایل دولت به هزینه بیشتر، عصبانیت بازار طلا را فرا گرفته است.

تحلیلگران کیتکو نیوز میگویند با داده‌های داغ هفته آینده ایالات متحده، در حالیکه انتظار میرود تورم و سایر کامودیتی‌ها افزایش یابند، همه احتمالات در بازار طلا به این روند گره خورده است.

در حال حاضر، معامله گران طلا طوفانی که با نرخ بهره پایین، هزینه‌های بیشتر دولتی و افزایش انتظارات تورمی برپا شده را نادیده گرفته اند. با این حال، هفته آینده تغییر موضع احتمالی سیاست فدرال رزرو میتواند روند طلا را تغییر دهد.

کوین گرادی مدیر فنیکس فیوچرز میگوید سطح روانی ۱۸۰۰ دلاری با وجود تمام عوامل محرک مثبت برای طلا، در حال حاضر غیرقابل دسترسی به نظر می‌رسد. این درحالیست که همه چیز اکنون برای طلا صعودیست. بازار کامودیتی در حال انفجار است و ساخت و ساز در آمریکا رونق گرفته است. خصوصا که تورم با لایحه جدید زیرساختی جوبایدن افزایش خواهد یافت.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید