شرط و شروط اتحادیه اروپا برای گردشگری

شرط و شروط اتحادیه اروپا برای گردشگری

اتحادیه اروپا قبلاً برنامه‌هایی را برای ارائه گواهی دیجیتالی به منظور مجاز بودن سفرشان اعلام کرده بود. این مجوز شامل هر کسی می‌شود که واکسن کرونا را گرفته باشد یا نتیجه تست کرونایش منفی باشد و یا به تازگی از بیماری کرونا بهبود یافته باشد.

کد خبر : ۹۳۴۰۲
بازدید : ۱۴۶۴

تزریق واکسن کرونا

کمیسیون اروپا کاهش محدودیت سفر‌های غیرضروری از خارج از حوزه این اتحادیه را، توصیه کرده است. براساس طرح‌های ارایه شده، هر کسی که حداقل دو هفته قبل (از سفرش) آخرین دوز واکسن مورد تأیید اتحادیه اروپا را دریافت کرده باشد، مجاز به سفر به داخل حوزه اتحادیه خواهد بود.

بحث و گفتگو درباره این توصیه‌ها از امروز آغاز می‌شود. اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، در توییتی نوشت: "زمان احیای صنعت جهانگردی اتحادیه اروپا و برقراری مجدد دوستی‌های فرامرزی، رسیده است. " در حال حاضر اتحادیه اروپا فقط سفر‌های غیرضروری از هفت کشور را مجاز می‌داند.

این طرح‌ها در عین حال حاوی "ترمز اضطراری" است، که به کشور‌های عضو اجازه می‌دهد تا در واکنش به انواع جدید ویروس کرونا و یا وخیم‌تر شدن وضعیت بهداشت در کشور‌های غیر اتحادیه اروپا، این سفر‌ها را به سرعت محدود کنند. این طرح هر دو هفته یکبار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اتحادیه اروپا قبلاً برنامه‌هایی را برای ارائه گواهی دیجیتالی به منظور مجاز بودن سفرشان اعلام کرده بود. این مجوز شامل هر کسی می‌شود که واکسن کرونا را گرفته باشد یا نتیجه تست کرونایش منفی باشد و یا به تازگی از بیماری کرونا بهبود یافته باشد.

پیشنهاد‌های تازه چه هستند؟

کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد، کشور‌های عضو قادر به پذیرش گردشگران از خارج از اتحادیه اروپا هستند به شرطی که واکسن مورد تأیید این اتحادیه را دریافت کرده باشند؛ اگرچه این واکسن‌ها می‌تواند شامل واکسن‌هایی هم شود که روند فهرست استفاده اضطراری سازمان بهداشت جهانی را طی کرده باشند.

کمیسیون اروپا گفته است کشور‌هایی (در داخل اتحادیه) که مقرراتی برای انجام آزمایش منفی کووید یا قرنطینه برای افراد واکسینه شده در داخل کشور خود ندارند، باید این استثنا‌ها را هم برای مسافران خارج از اتحادیه اروپا اعمال کنند.

علاوه بر این، کودکانی که قادر به دریافت واکسن نیستند باید بتوانند با والدین خود سفر کنند به شرطی که آزمایش کرونای آن‌ها منفی باشد، اگرچه ممکن است در بدو ورود هم ناچار شوند که تست‌های بیشتری انجام دهند. کمیسیون اروپا افزوده تا زمانی که "گواهی سبز دیجیتال" اتحادیه اروپا اجرا شود "کشور‌ها باید بتوانند مجوز‌های کشور‌های غیراتحادیه اروپا را براساس قوانین ملی قبول کنند".

این برنامه‌ها همچنین تعداد موارد ابتلا به کرونا را در کشور‌هایی که از آن‌ها مجاز به سفر هستند از ۲۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۰۰ مورد افزایش می‌دهد. در این طرح گفته شده که این رقم هنوز هم بسیار کمتر از میانگین موارد ابتلا در اتحادیه اروپا است که در حال حاضر بیش از ۴۲۰ مورد در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

این اقدامات بر قوانین موجود در مورد سفر‌های ضروری یا شهروندان اتحادیه اروپا و افراد مقیم در این اتحادیه و یا خانواده‌های آن‌ها تأثیر نخواهد گذاشت.

گواهی اتحادیه اروپا چیست؟

هفته گذشته، قانون گذاران اروپایی برنامه‌هایی را برای تصویب گواهی دیجیتال در سراسر اتحادیه اروپا برای شروع مجدد سفر‌ها در آستانه تعطیلات تابستانی تصویب کردند.

این گواهی داری یک کد کیو آر (QR)، یک کد گرافیکی قابل خواندن توسط ماشین است، که از مربع‌های سیاه و سفید تشکیل شده است و حاوی داده‌های شخصی است و کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید از امنیت و ایمنی برخوردار است.

این اتحادیه به همراه سازمان بهداشت جهانی در تلاش است تا اطمینان یابد این گواهی فراتر از مرز‌های اروپا هم معتبر شناخته می‌شود.۲۷ کشور عضو همچنین می‌خواهند کشور‌های غیر اتحادیه اروپا مانند نروژ، ایسلند و سوئیس را نیز شامل این طرح بکنند.

مقامات در اوایل این هفته گفتند که مسافران واکسینه شده از ایالات متحده نیز می‌توانند تابستان امسال به اروپا سفر کنند. با این حال، نگرانی‌های عملی همچنان وجود دارد، از جمله مسایلی مانند مدت دوام ایمنی پس از ابتلا به کرونا و اینکه آیا در میان گسترش سریع انواع مسری‌تر ویروس کرونا نیازی به دوز‌های بعدی واکسن هست یا نه؟

مسائل دیگر شامل این است که چه داده‌هایی برای اثبات این که فردآلوده به ویروس کرونا نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین مسائلی در مورد حفظ اطلاعات خصوصی افراد مطرح است. تعدادی از کشور‌ها هم که در حال بازگشایی هستند، مجوز‌ها و گواهی‌های خود را اعلام کرده‌اند.

از جمله در دانمارک، از اپلیکیشن "پاسپورت کرونا" استفاده می‌شود تا بتواند به مشتریانی که واکسینه شده‌اند یا از این بیماری بهبود یافته‌اند، اجازه دهد وارد ، رستوران‌ها و موزه‌ها شوند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید