قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت کاهش ۰.۰۴ درصد به ۱۷۷۸ دلار و ۱۵ رسید.

کد خبر : ۹۳۴۲۳
بازدید : ۱۳۵۴
شمش طلا
فرادید | طلا همچنان در فتح کانال ۱۸۰۰ ناکام مانده است. امروز ۱۵ اردیبهشت ماه قیمت هر انس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۱۷۷۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.

قیمت طلا تحت تاثیر اوج گیری دلار، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی از بالاترین قیمت دو ماه اخیر که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشست و کاهش یافت.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «تقویت دلار اندکی بر بازار طلا تاثیر گذاشته است. به رغم موضع پولی انبساطی فدرال رزرو در کوتاه مدت، ارزش دلار تقویت شده است.»

به گزارش فرادید؛ جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: اقتصاد آمریکا عملکرد بهتری پیدا کرده، اما هنوز از وضعیت ریسک خارج نشده است.

آوتار ساندو تحلیلگر بازار طلا گفت، رشد کند فعالیت‌های تولیدی این انتظار را تقویت می‌کند که بانک‌های مرکزی جهان باید نرخ بهره را همچنان در نزدیکی صفر نگه دارند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بازگشت به عقب یا اصطلاحا "پول بک" فلز گران‌بها قابل پیش‌بینی بود، اما نزدیک شدن طلا به مرز ۱۸۰۰ دلار مرز‌های بعدی که طلا به سمت آن جهش خواهد کرد را به بالا سوق می‌دهد. به اعتقاد تحلیل‌گران در کوتاه مدت مرز حساس پایینی طلا ۱۷۶۵ دلار و مرز بالایی ۱۸۰۰ دلار است.
در صورتی که که طلا مرز ۱۸۰۰ دلار را پشت سر بگذارد، صعود آن تا ۱۸۱۸ دلار و سپس تا ۱۸۳۳ دلار محتمل است.
این کارشناسان همچنان بر دیدگاه سنتی خود در مورد همبستگی بین نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری و قیمت طلا تاکید دارند و معتقدند افت بازدهی اوراق خزانه‌داری می‌تواند در پشت سر گذاشتن این مرز‌ها به طلا کمک کند. علاوه بر این افزایش قیمت نقره ممکن است در سوق دادن قیمت طلا به سمت بالا موثر باشد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید