قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

امروز اردیبهشت ماه، قیمت هر اونس طالی جهانی در بازار با ثبت کاهش درصد به ۱۷۲۹ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۶۸۶
بازدید : ۱۴۲۶
طلا
فرادید | طلا در بازار جهانی با کاهش قیمت مواجه شد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با کاهش ۰.۴۴ درصد به ۱۷۲۹ دلار و ۱۲ سنت رسید.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا اندکی کاهش داشته و ارزش دلار به صورت جزئی تقویت شده است و سرمایه گذاران در انتظار آمار‌های تورم آمریکا هستند که اواخر این هفته منتشر خواهد شد، قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

به گزارش فرادید؛ با پایین آمدن قیمت، فرصت برای افرادی که به دنبال خرید در کف بودند فراهم شد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا پایین ۱.۶ درصد قرار گرفت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد. اما عاملی که طلا را ارزانتر کرد افت شاخص دلار آمریکا بود که پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه، به پایینترین حد در بیش از دو ماه گذشته نزول کرد.

پس از آنکه آمار‌های اشتغال آمریکا در ماه آوریل نشان داد که رشد فرصت‌های شغلی کندتر از حد انتظار بوده است، ارزش دلار آمریکا دیروز به پایین‌ترین رقم بیش از ۲ ماه گذشته رسیده بود. سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی فشار‌های تورمی و موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بپردازند.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفته مقامات فدرال رزرو می‌خواهند نرخ تورم بالاتر برود، سطح دستمزد‌ها افزایش یابد و چند ماه پیاپی تعداد فرصت‌های شغلی جدید به حدود یک میلیون شغل برسد تا بتوانند در مورد انقباضی کردن سیاست پولی تصمیم بگیرند.
برخی از تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که طلا می‌تواند مقاومت سرسختی بین ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس پیدا کند.

روز پنجشنبه، در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز، بیل باروچ، رئیس Blue Line Futures، گفت که اگرچه نظرش روی طلا صعودی است، اما برای دستیابی به سطوح بالاتر از ۱۸۵۰ دلار در هر اونس، باید یک حرکت جدید در بازار اتفاق بیفتد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید