قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

امروز ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش ۰.۳۳ درصدی تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۳ دلار و ۲۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۳۷۵۳
بازدید : ۱۵۵۵
طلا
فرادید | رشد ناچیز قیمت طلا در بازار جهانی ثبت شد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۵ اردیبهشت ماه با ثبت ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۸۴۳ دلار و ۲۷ سنت رسید.

طلای جهانی معاملات روز جمعه را با روند صعودی شروع کرد. قیمت فلز گرانبها از حوالی ۱۸۲۲ دلار بالا رفت از مرز ۱۸۳۵ دلار عبور کرد. تغییرات شاخص دلار و بازدهی اوراق خزانه‌داری ده ساله آمریکا طبق معمول خلاف جهت طلا حرکت کردند، البته بازدهی اوراق همچنان بالای مرز حساس ۱.۶ درصدی قرار دارد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا بالای سطح ۱.۶ درصد است و در آستانه ثبت رشد هفتگی چشمگیری قرار دارد. بازده بالاتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می‌زند.

آمار‌های منتشر شده از اقتصاد آمریکا در هفته جاری نشان داد که قیمت‌های مصرف کننده رشدی بیش از انتظار داشته و ادعا‌های بیکاری به پایین‌ترین رقم ۱۴ ماه گذشته رسیده است. این وضعیت نگرانی‌ها از افزایش نرخ تورم و احتمال بالا رفتن نرخ بهره را افزایش می‌دهد.
به گزارش فرادید؛ خبرها نشان می‌دهد صعود قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر نگرانی‌ها در سه کشور بوده است ژاپن، امریکا و انگلستان.

از جمله اخباری که واکنش احتمالی طلا به آن مثبت است، می‌توان به برداشت ژاپن از بودجه اضطراری برای انجام واکسیناسیون اشاره کرد. ژاپن ۵۱۲ میلیارد ین از بودجه ذخیره احتیاطی خود برای تامین هزینه‌های واکسیناسیون برداشت می‌کند. دست بردن به بودجه احتیاطی می‌تواند برای طلا نماد از تزریق ذخایر به اقتصاد باشد.

خبر دوم به درگیری با گونه هندی ویروس کرونا و نگرانی‌هایی ناشی از آن در انگلستان باز می‌گردد شیوع کرونا بر کسب و کار‌ها و اقتصاد اثر گذار است و هرچه اقتصاد با رکود روبرو شود احتمال تقویت طلا به عنوان یک پناهگاه امن بالا می‌رود، با وجود نگرانی از شیوع کرونای هندی مقامات انگلیس معتقدند که بازگشایی اقتصادی با زمان‌بندی قبلی انجام خواهد شد.

آخرین خبر به نگرانی‌های تورمی در آمریکا باز می‌گردد سیاست‌های تزریق پول این نگرانی‌ها را برجسته کرده است. مقامات بانک مرکزی آمریکا معتقدند نمی‌توان به طور قطعی پیش‌بینی کرد که تورم دائمی است. فدرال رزرو با وجود نگرانی‌های تورمی وضعیت سیاست‌های پولی در این کشور را مناسب ارزیابی می‌کند و امیدوار است از ماه ژوئن (خرداد و تیر) رشد اقتصادی از سطوح قبل از پاندمی بالاتر رود.
به هر روی بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که تورم برای مدتی بالای نرخ هدف (یعنی ۲ درصد باقی نماند) قصد تغییر نرخ هدف تورم را ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخ‌های بهره را تا زمانی که اشتغال به رشد کامل برسد، پایین نگه دارد و تورم هم در آستانه عبور از نرخ دو درصد قرار دارد. کریستوفر والر، از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که مشاهده نکند تورم به بالای سقف بلندمدت صعود کرده است، نرخ‌های بهره را افزایش نمی‌دهد.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید