حراجی‌های خیریه با طعم جنجال و حاشیه

حراجی‌های خیریه با طعم جنجال و حاشیه

اوایل هفته جاری در يك اقدام خيرخواهانه، پيراهن هادي نوروزي و نيز لباس حسن كامراني‌فر، كمك‌داور بازنشسته فوتبال ايران در مشهد به مزايده گذاشته شد.

کد خبر : ۹۳۹۶
بازدید : ۱۲۳۰
حراجی‌های خیریه با طعم جنجال و حاشیه اوایل هفته جاری در يك اقدام خيرخواهانه، پيراهن هادي نوروزي و نيز لباس حسن كامراني‌فر، كمك‌داور بازنشسته فوتبال ايران در مشهد به مزايده گذاشته شد.

به‌طور كلي به نظر مي‌رسد سنت حراج‌هاي خيرخواهانه در ورزش ايران در حال رواج است و به تدريج ورزشكاران بيشتري به اين قبيل اقدامات خداپسندانه تمايل نشان مي‌دهند.

البته برگزاري مزايده‌هايي از اين جنس در كشورمان، حاشيه‌هايي هم داشته است.

به بهانه حراج پيراهن مرحوم نوروزي، بد نيست نگاهي بيندازيم به برخي از حراجي‌هاي مشابهي كه در اين سال‌ها انجام شده؛ جايي كه پيراهن حميد استيلي در بازي با آمريكا با رقمي اعجاب‌آور به فروش رسيد و البته لباس ايمون زايد در داربي 74، تقلبي از آب در آمد!

گل قرن و پیراهن جادویی!
خردادماه 93 اما در اتفاقي عجيب، پيراهن حميد استيلي در جام‌جهاني 98 فرانسه با قيمت بسيار قابل توجه يك ميليارد و 500 ميليون تومان به فروش رسيد. چنانكه مي‌بينيد، اين عدد با ارقامي كه معمولا به چنين مناسبت‌هايي پرداخت مي‌شود اختلاف اساسي دارد.

اين تفاوت چشمگير اما چندان هم بي‌مناسبت نيست؛ چه اينكه در آن مراسم، شخص حميدرضا سياسي با مبلغ 200 ميليون تومان در گلريزان شريك شد و نيز شركت بهنام پيشروي كيش كه حامي مالي پرسپوليس بود هم پرداخت مبلغ يك ميليارد و 100 ميليون تومان را بر عهده گرفت تا همراه با ساير كمك‌هاي مردمي، چنين رقم بالايي فراهم شود.

البته اين مراسم هم خالي از حاشيه نبود؛ چه اينكه بعدتر گفته شد استيلي پيراهني را كه با آن به آمريكا گل زده، در همان زمان به يكي از دوستانش هديه داده و بنابراين، لباس حراج رفته با آن پيراهن فرق دارد. از همه عجيب‌تر اينكه سه ماه پيش خبر رسيد پيراهن حميد استيلي در بازي با آمريكا، در موزه فيفا گنجانده شده است. به نظر مي‌رسد ماجراي پيراهن حميد، يك معماي چندمجهولي عجيب و غريب است!

پایان رأفت، آغاز مهربانی
بلافاصله بعد از پايان بازي معروف پيشكسوتان پرسپوليس و ميلان، پايان رافت پيراهن پائولو مالديني را از او گرفت كه اين كار مهاجم پيشين سرخپوشان، كلي برايش حاشيه به همراه داشت. رافت اما كمي بعد اين پيراهن را حراج كرد و موفق شد مبلغ قابل توجه 300 ميليون تومان در ازاي فروش آن به دست بياورد. گفته مي‌شود پايان با اين پول دو دستگاه ويژه دياليز براي بيمارستاني در آستارا خريد.

جنجال جنس تقلبی
ايمون زايد با سه گلي كه در 10 دقيقه پاياني بازي پرسپوليس و استقلال در 13 بهمن 90 به ثمر رساند، عملا به جمع تاريخ‌سازان دربي تهران پيوست. شهرآورد پايتخت با ايمون بعد از 38 سال طعم يك هت‌تريك را تجربه كرد و البته پرسپوليسي‌ها هم بعد از 4 شكست موفق به پيروزي بر استقلال شدند.

بعد از اين مسابقه، باشگاه پرسپوليس پيراهن زايد را به مزايده گذاشت كه نهايتا يك علاقه‌مند، آن را به مبلغ 9 ميليون تومان از آن خود كرد. حاشيه عجيب اين مزايده آن بود كه كمي بعد از پايان مراسم مشخص شد پيراهن اهدا شده به خريدار، اصلي نيست و با لباس زايد در دربي 74 فرق دارد.

بعد از كلي جاروجنجال در نهايت پيراهن اصلي به برنده مزايده تحويل شد. همچنين در همان مراسم كفش زايد هم به قيمت چهارونيم ميليون تومان به فروش رفت؛ هرچند ديگر تشخيص اينكه كفش فروش رفته «اصل» هست يا نه، كار بسيار سختي به حساب مي‌آيد!

داستان خریدار ناشناس
آبان ماه امسال در اقدامي غيرمنتظره، سوشا مكاني پيراهنش در دربي 81 را به مزايده گذاشت. البته هر نوع كمكي به خيريه قطعا قابل قبول و ارزشمند است، اما معمولا لباس‌هايي به اين منظور به حراج گذاشته مي‌شوند كه صاحبش كار خاصي صورت داده باشد. سوشا در اين بازي نه پنالتي گرفت، نه كلين‌شيت كرد، نه سيو خاصي داشت و نه حتي شاهد پيروزي تيمش بود.

به هر تقدير اما او نيتش را عملي كرد و جالب اينكه پيراهنش به قيمت 10 ميليون تومان به فروش رفت. رسانه‌ها از «خانمي كه نمي‌خواست هويتش فاش شود» به‌عنوان خريدار پيراهن سوشا نام بردند.

هدیه‌ای از بهشت
در حراجي اخير مشهد پيراهن هادي نوروزي، كاپيتان فقيد سرخپوشان با رقم 44 ميليون تومان خريداري شد و البته لباس كامراني‌فر هم در ازاي مبلغ 5 ميليون و 400 هزار تومان در اختيار يكي از خيران قرار گرفت. همچنين توپي كه ازسوی پيشكسوتان حاضر در مجلس به امضا رسيده بود هم در ازاي مبلغ 5 ميليون تومان به يك علاقه‌مند واگذار شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید