افت سنگین قیمت دلار

افت سنگین قیمت دلار

به گفته فعالان، افت سنگین و معنادار دلار تحت تاثیر اظهارات نماینده روسیه در وین بود. یکی از سایت‌های خبری، غروب سه‌شنبه از قول میخائیل اولیانوف عنوان کرد که مذاکرات وین پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا روز چهارشنبه خبر مهمی منتشر خواهد شد.

کد خبر : ۹۳۹۶۱
بازدید : ۲۱۸۰

قیمت دلار

در پنجمین روز هفته، دلار و سکه حمایت‌های حساسی را از دست دادند. روز چهارشنبه، دلار نه تنها نتوانست مرز ۲۳ هزار تومانی را حفظ کند که خط حمایت ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی را نیز از دست داد. ساعت ۴ بعدازظهر اسکناس آمریکایی در بازار با قیمت ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که کاهشی ۵۰۰ تومانی نسبت به روز سه شنبه داشت.

به گفته فعالان، افت سنگین و معنادار دلار تحت تاثیر اظهارات نماینده روسیه در وین بود. یکی از سایت‌های خبری، غروب سه‌شنبه از قول میخائیل اولیانوف عنوان کرد که مذاکرات وین پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا روز چهارشنبه خبر مهمی منتشر خواهد شد.

بازار با سرعت زیادی به این خبر واکنش نشان داد و معامله‌گران در موقعیت فروش قرار گرفتند. این اتفاق در حالی رخ داد که نماینده روسی خبر یاد شده را تایید نکرد و در توییتی نوشت، من نگفتم در مذاکرات وین درخصوص برجام گشایش حاصل شده است.
گفتم که از نظر من پیشرفت‌های مهمی به دست آمده است. این حقیقت دارد؛ اما مشکلات حل نشده همچنان باقی هستند و مذاکره‌کنندگان به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارند تا به توافقی درخصوص احیای برجام برسند.

به نظر می‌رسد بازار از این جهت صحبت‌های مقام‌های روسی را جدی گرفت که ممکن است طی روز‌های آتی نتایج مذاکرات وین منتشر شود. معامله‌گران ترجیح دادند تا انتشار اخبار نهایی به طور موقت از بازار کناره‌گیری کنند. در این میان، اظهارات عراقچی نیز در بالا رفتن احتیاط معامله‌گران اثر داشت.
عباس عراقچی عنوان کرد، در موقعیتی هستیم که می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم. چند موضوع کلیدی هست که باید حل شود، روی بقیه موارد توافق وجود دارد، روی متن‌ها نگارش خوبی صورت گرفته است. در این میان عده‌ای از فعالان نیز باور داشتند دیدار بین یک مقام ایرانی و آمریکایی در افت قیمت دلار اثر داشت.
سناتور دموکرات کریس مورفی در بیانیه‌ای عنوان کرد که با مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرده است. بر اساس این بیانیه آقای کریس گفته است که در دیدار با نماینده دائم ایران در مورد توافق هسته‌ای برجام، جنگ در یمن و آزادی زندانیان آمریکایی در بند در ایران گفتگو کرده است.

خروج خریداران از بازار سکه

روز چهارشنبه خریداران در بازار سکه فعالیت خاصی نداشتند و اوضاع به کام فروشندگان بود. فلز گرانبهای داخلی در این روز مرز حمایتی ۱۰ میلیونی را از دست داد و با ۳۶۰ هزار تومان افت به بهای ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.
جدا از افت دلار که دلیل اصلی فشار فروش در بازار سکه بود، در بازار‌های جهانی نیز بهای اونس طلا سیر نزولی داشت. کاهش بهای طلای جهانی چاشنی سقوط بهای سکه در بازار داخلی شد. افت شدید سکه در شرایطی رقم خورد که روز سه‌شنبه ۲۰۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رسانده بود.

رفت و برگشت شدید قیمتی سکه موجب شده است که اطمینان معامله‌گران نسبت به این فلز گرانبها کاهش پیدا کند. اقتصاد نیوز عنوان کرده است که بازیگران سکه تا مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای با احتیاط بیشتری در بازار رفتار خواهند کرد.
افزایشی‌های بازار سکه دیروز احساس کردند که زیر پای سکه نیز چندان محکم نیست. با این حال، باید این نکته را در نظر گرفت که به نتیجه نرسیدن مذاکرات، می‌تواند زمینه ساز ورود تقاضای انباشته به بازار شود. برای بازار سکه حرکات قیمت دلار اهمیت زیادی دارد؛ ولی به روند بهای اونس طلا نیز دقت می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید