معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

یکی از مزایای یک گوشی کوچک و جمع و جور قابلیت حمل آسان آن است به نحوی که بتوان آن را به راحتی در جیب یا کیف قرار داد. در این مطلب با تعدادی از گوشی‌های سایز کوچک از برند‌های مختلف آشنا می‌شویم.

کد خبر : ۹۴۴۰۳
بازدید : ۱۸۰۳۸
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار
فرادید| اندازه گوشی هوشمند می‌تواند معیاری برای انتخاب و خرید بسیاری از کاربران باشد. یکی از مزایای یک گوشی کوچک و جمع و جور قابلیت حمل آسان آن است به نحوی که بتوان آن را به راحتی در جیب یا کیف قرار داد. در حالی که تا همین چند سال پیش خرید یک گوشی با اندازه کوچک به معنای یک صفحه نمایش کوچک و گاه بی‌کیفیت بود، اما طی یکی دو سال اخیر حرکت شرکت‌ها به سمت حذف حاشیه‌ها با راهکار‌هایی مانند دوربین سلفی پاپ‌آپ یا قرار دادن دوربین سلفی و سنسور‌ها در حفره‌هایی مانند ناچ قطره‌ای یا پانچ هول باعث شده تا حاشیه باریکی دور نمایشگر‌ها باقی بماند و این اتفاق به کوچک‌تر شدن گوشی‌های هوشمند کمک کرده است. در این مطلب با تعدادی از گوشی‌های سایز کوچک از برند‌های مختلف آشنا می‌شویم.

آیفون ۱۲ مینی
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

کوچکترین عضو از جدیدترین خانواده آیفون ۱۲ یک گوشی کاملا کوچک و جمع و جور است. البته بر خلاف قد و هیکل آیفون ۱۲ مینی، کاملا با یک اسمارتفون سطح بالا و قدرتمند روبرو هستیم. حتی شاید بتوان گفت آیفون ۱۲ مینی بهترین تلفن کامپکتی است که می‌توانید تهیه کنید. صفحه نمایش OLED این دستگاه با قطر ۵.۴ اینچ چندان کوچک هم نیست، اما این نمایشگر درون یک قاب ظریف و باکیفیت به ابعاد ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۴ قرار گرفته است تا به راحتی در کف دست جا بگیرد.

پردازنده A۱۴ Bionic هم قدرت پردازشی معادل آیفون ۱۲ پرو مکس را فراهم می‌کند تا این گوشی کوچک در این زمینه چیزی از پرچمدار اپل کم نداشته باشد. آیفون ۱۲ مینی به دوربین دوگانه مجهز شده که می‌تواند عکس‌های خوبی ثبت کند. البته در زمینه دوربین و همچنین دوام باتری شاید نتواند به پای برادران بزرگ‌تر خود برسد.

اپل آیفون SE ۲۰۲۰
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

طراحی آیفون SE ۲۰۲۰ مشابه گوشی‌های قدیمی اپل است و با حاشیه‌های زیادش شباهتی به اسمارت‌فون‌های جدید ندارد. این گوشی با وجود قیمت نسبتا پایین و ظاهر قدیمی‌اش به یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های اپل به نام A۱۳ Bionic مجهز شده است. آیفون SE ۲۰۲۰ از یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی استفاده می‌کند، اما امکاناتی مانند پشتیبانی از شارژ وایرلس، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با داشتن گواهی‌نامه IP۶۷ و بدنه فلزی و شیشه‌ای با کیفیت دارد که به ندرت در هندست‌های کامپکت به چشم می‌خورند.

در حالی که سایر کمپانی‌ها معمولا گوشی با صفحه نمایش کوچکتر از ۵/۵ اینچ تولید نمی‌کنند، با خرید آی‌فون SE ۲۰۲۰ می‌توانید از یک گوشی هوشمند متفاوت، زیبا و قدرتمند لذت ببرید.

نوکیا ۵.۴
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

نوکیا ۵.۴ در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و با توجه به مشخصاتی که دارد، می‌توان از آن به عنوان یکی از میان‌رده‌های باکیفیت بازار یاد کرد. این مدل با نمایشگر ۶.۳۹ اینچی خود تنها ۱۶۱ میلی‌متر طول دارد و به طور کامل یک گوشی خوش‌دست و کوچک محسوب می‌شود.

نوکیا در این مدل از تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ استفاده کرده که برای گوشی‌هایی در این رده، قدرت مناسبی دارد. نوکیا ۵.۴ از دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و باتری ۴ هزار میلی‌آمپری با شارژر ۱۰ واتی بهره می‌برد

هواوی Y۸p
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

هواوی Y۸p یکی از بهترین میان‌رده‌های این شرکت چینی در سال ۲۰۲۰ بود. این گوشی علاوه بر طراحی بسیار زیبا و اندازه کوچک، مشخصات و امکانات بسیار خوبی دارد و برای استفاده روزانه و عادی می‌توان بر روی آن حساب باز کرد. هواوی در این مدل از نمایشگر اولد در اندازه ۶.۳ اینچ استفاده کرده که با توجه به حاشیه باریک دور نمایشگر، طول گوشی به ۱۵۷ میلی‌متر رسیده است.

مدل Y۸p مانند دیگر گوشی‌های جدید هواوی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند، اما با وجود رابط کاربری EMUI ۱۰.۱ بر اساس اندروید ۱۰، پردازنده کایرین ۷۱۰F و رم در دو نسخه ۴ و ۶ گیگابایت، برنامه‌ها و بازی‌های نیمه‌سنگین را می‌توان بر روی این مدل اجرا کرد. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال، دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۴ هزار‌میلی‌آمپری از دیگر مشخصات این مدل هستند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

سامسونگ گلکسی زد فلیپ بزرگ‌ترین گوشی این فهرست است که در حالت بسته، به کوچکترین گوشی این مقاله تبدیل می‌شود. در میان مدل‌های گران قیمت که اکثرا اندازه‌های بسیار بزرگی دارند، زد فلیپ کوچک‌ترین گوشی تاشو بازار است. این مدل در هنگام باز بودن ۱۶۷ میلی‌متر طول و ۷۳ میلی‌متر عرض دارد، اما در حالت بسته طول آن به ۸۷ میلی‌متر می‌رسد. یک نمایشگر کوچک بر روی قاب پشتی گلکسی زد فلیپ وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به بازکردن گوشی، بسیاری از کار‌های خود را با آن نمایشگر انجام دهید.

گلکسی زد فلیپ یک گوشی پرچمدار به حساب می‌آید و سخت افزار بسیار قدرتمندی دارد، علاوه بر آن دوربین مناسب و نمایشگر تاشو سوپرامولد این گوشی می‌تواند نظر خریداران را جلب کند.

سامسونگ گلکسی S۲۱
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

گلکسی S۲۱ را می‌توان یکی از خوش‌دست‌ترین و در عین حال قدرتمندترین گوشی‌های اندروید بازار نامید. این مدل به نمایشگر داینامیک امولد ۲X با رزولوشن فول‌اچ‌دی و اندازه ۶.۲ اینچ مجهز شده، نمایشگر این مدل با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد، اندازه بزرگی ندارد و به همین دلیل گلکسی S۲۱ هم سبک و هم بسیار خوش‌دست است.

این مدل از دوربین سه‌گانه و پردازنده بسیار قدرتمند اگزینوس ۲۱۰۰ به همراه ۸ گیگابایت رم و باتری ۴ هزار میلی‌آمپری بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی A۰۱
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

در میان مدل‌های پایین‌رده سامسونگ، دو مدل با اندازه کوچک و کیفیت قابل قبول وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، اولین مدل گلکسی A۰۱ است که یکی از ارزان‌ترین مدل‌های سری گلکسی A سامسونگ به حساب می‌آید. سامسونگ در این مدل از یک نمایشگر PLS IPS در اندازه ۵.۷ اینچ استفاده کرده است.

تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ به همراه ۲ گیگابایت رم، عهده‌دار بار پردازشی این گوشی هستند، برای گرفتن عکس و فیلم نیز باید از دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرد. سامسونگ برای این مدل از یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده تا تمامی مشخصات گلکسی A۰۱ در سطحی کاملا معمولی باقی بماند.

سامسونگ گلکسی A۰۱ Core
معرفی خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

گلکسی A۰۱ Core دومین مدل پایین‌رده سامسونگ و آخرین مدل معرفی شده در این مقاله خواهد بود. این مدل تنها ۱۴۱ سانتی‌متر طول دارد و با نمایشگر ۵.۳ اینچی، کوچک‌ترین گوشی اندرویدی این مقاله است. این گوشی کوچک قیمت بسیار ارزانی دارد و به طبع نمی‌توان انتظار خاصی از مشخصات سخت افزاری آن داشت.

سامسونگ در این مدل از تراشه مدیاتک MT۶۷۳۹ با پردازنده گرافیکی PowerVR GE۸۱۰۰ استفاده کرده که تنها برای اجرای چند برنامه معمولی مانند واتساپ و اینستاگرام می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. یک گیگابایت رم، دوربین ۸ مگاپیکسلی و باتری ۳ هزارمیلی‌آمپری از دیگر مشخصات گلکسی A۰۱ Core است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید