قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۳/۱۳

قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۳/۱۳

امروز ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۰۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کد خبر : ۹۴۴۴۷
بازدید : ۷۷۹
قیمت طلا
فرادید | طلا از روز‌های اوج عقب نشینی کرد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ با ثبت کاهش ۰.۱۲ درصد به ۱۹۰۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و اوج گیری ریسک پذیری که تقاضا برای دارایی امن را تضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «با توجه به افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا که سبب تضعیف جذابیت بازار طلا شده، شاهد برخی برداشت سود‌ها در این بازار بوده ایم. این روند پس از آن ایجاد شد که اعلام شد آمار‌های بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار بوده است.»

به گزارش فرادید؛ وی افزود: «در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا نگرانی‌هایی وجود دارد. اما تمام آمار‌ها از شاخص تورم در بلندمدت به نفع بازار طلاست.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالای ۱.۶ درصد رسیده و سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.

آماری که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد فعالیت تولیدی آمریکا در ماه مه تحت تاثیر بهبود تقاضا بدنبال بازگشایی اقتصاد، اوج گرفته است. آمار اقتصادی مطلوب به بهبود ریسک پذیری در بازار‌های مالی کمک کرد و به تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند طلا ضربه زد.

کایل روددا، تحلیلگر IG Market گفت: "در مورد چشم انداز فلزات گرانبها در کوتاه مدت، این به داده‌های تورم جهانی و چگونگی واکنش بانک‌های مرکزی به ارقام تورم است. خصوصا بانک فدرال رزرو آمریکا. طلا که به عنوان یک سپر محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، در ماه مه بهترین ماه خود در طی ۱۰ ماه را تجربه کرد.
این منجر به تضعیف دلار شد. در همین حال، ضرابخانه پرت استرالیا ۱۰ درصد کاهش در فروش سکه طلا در ماه مه را ثبت کرد. فعالان بازار در هفته جاری منتظر آمار اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه هستند تا به برآورد روند احیای اقتصاد جهانی بپردازند.
قیمت طلای جهانی امروز، ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید