قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۵

امروز ۲۵ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۱۹ درصد به ۱۸۶۲ دلار رسید.

کد خبر : ۹۴۸۴۹
بازدید : ۳۹۸۸
قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
فرادید | ریزش بهای طلا در بازار همچنان ادامه دار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸۶۲ دلار رسید.

به دنبال تقویت دلار و در حالی که تمرکز سرمایه گذاران متوجه نشست این هفته فدرال رزرو است و افزایش اخیر قیمت‌های مصرف کننده در این کشور احتمال انقباضی شدن سیاست‌های پولی را تقویت کرده است، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش داشت و به پایین‌ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسید.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: بازار این احتمال را می‌دهد که صحبت‌ها درباره تعدیل سیاست پولی انبساطی آمریکا آغاز خواهد شد و این گمانه زنی سرمایه گذاران را به سودگیری یا کاهش سرمایه گذاری در طلا و ارز واداشته است.
به همین دلیل دلار اندکی قویتر شده است. تصور می‌کنم فشار‌های تورمی در وضعیتی باشند که ممکن است ادامه پیدا نکنند.
به گزارش فرادید؛ شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های جهانی دیروز شاهد ۰.۱ درصد افزایش بود و به نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید. این وضعیت سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمت‌های مصرف کننده آمریکا در ماه مه رشد قوی داشته است. با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند.
اکنون توجه بازار به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری و شفافیت بیشتر درباره دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی در خصوص رشد تورم و روند سیاست پولی معطوف شده است.

راس نورمن، تحلیلگر مستقل طلا، گفت که همراه با تقویت دلار، سودآوری این ارز روی طلا سنگینی می‌کند. وی افزود که بازار پیش از نشست ۱۵ تا ۱۶ ژوئن از سوی فدرال رزرو، شاهد نوسانات نزولی است. نورمن گفت: "آنچه واقعاً مهم است این است که فدرال رزرو تا چه اندازه روی فوریت مسئله، یعنی تورم، تمرکز کند. "

تحلیلگران بانک ING در یادداشتی گفتند: "انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست را تغییر ندهد. با این وجود، بازار‌ها به دنبال نکاتی در مورد اینکه آیا بانک فدرال تصدیق خواهد کرد که ممکن است تورم به همان اندازه‌ای که تصور می‌شود، موقتی نباشد.
یک اصلاح تکنیکال برای رفع انباشت نقدینگی اضافی در بازار طلا قطعاً امکان پذیر است. اما از طرف دیگر ریسک نزولی دلار همچنان وجود دارد. تریدر‌ها پوزیشن‌های خرید خود را در طلای COMEX در هفته منتهی به ۸ ژوئن کاهش داده و پوزیشن‌های خود را در نقره افزایش دادند. "
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید