جانشین ایرانیِ اسکوچیچ در تیم ملی چه کسی است؟!

جانشین ایرانیِ اسکوچیچ در تیم ملی چه کسی است؟!

به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال یک مربی خارجی برای نیمکت تیم ملی هستند. با این حال، نام یک گزینه ایرانی هم در این بین مطرح شده است.

کد خبر : ۹۵۰۵۵
بازدید : ۵۰۶۱

علی دایی

صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی اگرچه پایانی بر «اما و اگر»‌هایی بود که زوج مهدی تاج - ویلموتس رقم زده بودند، ولی آغاز یک ابهام دیگر شده است: چه کسی سرمربی تیم ملی ایران شود؟

قرارداد دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات ایران، به پایان رسیده و از قرار، فدراسیون جدید تمایلی به تمدید این قرارداد ندارد.

دراگان پیش‌تر پذیرفته که به صورت مرحله‌ای با ایران قرارداد امضا کند؛ به این معنی که اگر در پایان مرحله نخست و به مدت ۶ ماه، از عملکرد او رضایت داشتند، قراردادش وارد مرحله دوم شده و تمدید شود. با وجود آنکه این مربی مرحله اول را با موفقیت سپری کرده و توانسته با کسب ۱۰۰ درصد پیروزی، تیم ملی را به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی برساند، ولی زمزمه‌هایی درباره تغییرش به گوش می‌رسد.

البته پیش از آنکه دراگان کارش را به صورت رسمی هم با فوتبال ایران شروع کند و در اولین گام به مصاف هنگ کنگ برود، شایعه شد که قرار است جایش را به یک مربی دیگر بدهد.

حالا، اما درباره جانشینان او حرف و حدیث زیاد شده است؛ اگرچه عنوان شده فدراسیون فوتبال به گزینه‌هایی همچون کارلوس کی روش، برانکو ایوانکووچ و آندره آ استراماچونی فکر کرده، ولی به نظر می‌رسد تنها گزینه خارجی برای جانشینی اسکوچیچ همان کارلوس کی روش است.
سرمربی سابق تیم ملی ایران بعد از جدایی از کلمبیا بدون تیم مانده و عده از بازیکنان تیم ملی ایران که هنوز ارتباط خوبی با کارلوس دارند به فدارسیون فوتبال گفته اند کی روش در صورت دریافت پیشنهاد مناسب، حاضر است دوباره به ایران برگردد.

به گزارش فرارو، در بین تمامی گزینه‌هایی که برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران به خط شده اند فقط یک گزینه داخلی وجود دارد: علی دایی. اگر فدراسیون فوتبال به هر دلیل با یک مربی خارجی برای جانشینی اسکوچیچ به توافق نرسد، سراغ علی دایی می‌رود.
مردی که پیش از این، زمانی که کی روش از ایران رفت، عنوان شد سرمربی بعدی تیم ملی است. از طرفی، پیش از اینکه فدراسیون فوتبال نام دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی جدید معرفی کند، با علی دایی مذاکره کرده و به نظر به توافق نهایی هم رسیده بود، ولی به یکباره نام دراگان مطرح شد. موضوعی که باعث شد علی دایی بعد‌ها بگوید این مربی خارج از مجموعه فدراسیون انتخاب شده است.

با توجه به اتفاقات رخ داده، به نظر می‌رسد فدراسیون در این مقطع زمانی فقط سه گزینه دارد: یا با اسکوچیچ ادامه دهد، یا به سراغ کی روش برود و با پیشنهادی مناسب او را به ایران برگرداند و یا اینکه تیم ملی را به دست علی دایی بسپارد تا بالاخره بعد از سال ها، یک ایرانی روی نیمکت بنشیند.
۰
نظرات بینندگان
  • محمد ارسالی در

    شما اشتباه می کنید جانشین اسکوچیچ مهدوی کیاست که الان به عنوان مدیر تیم های ملی و سرمربی تیم امیدست

  • انتقام ارسالی در

    خدا رحم کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید