قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

امروز ۳۰ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش با ثبت کاهش ۰.۵۹ درصد به ۱۷۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید.

کد خبر : ۹۵۰۸۷
بازدید : ۳۴۳۸
قیمت طلا
فرادید | طلا در مسیر افزایش بها قرار گرفت. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۳۰ خردادماه در بازار با افزایش ۰.۵۹ درصد به ۱۷۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید.

فضای طلا در حالیکه این فلز گرانبها ۱۰۰ دلار با توجه به قضاوت فدرال رزرو ریخت، به نظر می‌رسد این هفته روند خود را تغییر دهد. سرمایه گذاران اکنون مشغول تلاش برای ارزیابی مجدد ارزش منصفانه طلا هستند.

رویداد‌های مهم تاثیر گذار بر قیمت اونس طلا

به گزارش فرادید؛ روز سه شنبه ۲۲ ژوئن، پاول در جلسه کمیته انتخاب مجلس درباره بحران ویروس کرونا شهادت می‌دهد. بعید است که رئیس بانک فدرال رزرو تنها چند روز پس از جلسه کمیته FOMC لحن خود را تغییر دهد. همینطور بعید است اظهارات وی تأثیر قابل توجهی در ارزیابی دلار آمریکا داشته باشد.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی انگلیس (BoE) تصمیم سیاست خود را اعلام خواهد کرد. کنفرانس مطبوعاتی برگزار نخواهد شد و این بانک می‌تواند از تغییر چشم انداز انبساطی خود پرهیز کند. با این وجود، یک چشم انداز انقباضی می‌تواند باعث رشد شدید جفت GBP/USD شود و این به جفت XAU/USD کمک کند تا صعودی شود.

سرانجام، روز جمعه شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی (PCE)، شاخص سنجش نرخ تورم را منتشر می‌شود. پیش بینی می‌شود شاخص قیمت Core PCE در ماه مه از ۳.۱ درصد در آوریل به ۲.۹ درصد کاهش یابد. احتمالاً تورم شدیدتر از حد انتظار PCE این امکان را به دلار می‌دهد که رقبای خود را پشت سر بگذارد و به صعود خود ادامه دهد و طلا را پایین بکشد.

کوین گرادی، رئیس Phoenix Futures and Options LLC به کیتکو نیوز گفت: طلا می‌تواند هفته آینده کمی افزایش یابد. باید ارزش عادلانه خود را پیدا کند. با هر آنچه که من دیده ام، ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار ارزش عادلانه‌ای ندارد. اما فکر نمی‌کنم ۱۶۰۰ دلار نیز ارزش منصفانه داشته باشد. هفته آینده، طلا به دنبال جایگاه خود خواهد بود.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید