ادعای مادر بابک خرمدین: همسرم به دخترمان تجاوز می‌کرد

ادعای مادر بابک خرمدین: همسرم به دخترمان تجاوز می‌کرد

در فایل صوتی که روز یکشنبه، ۶ خرداد منتشر شده است، ایران موسوی ثانی، مادر بابک خرمدین ادعا می‌کند به واسطه خشونت‌های همسرش مجبور به سکوت بوده و دخالتی در قتل‌ها نداشته است.

کد خبر : ۹۵۴۰۹
بازدید : ۶۴۷۹

مادر بابک خرمدین

به تازگی یک فایل صوتی از مادر هفتاد ساله بابک خرمدین که به جرم معاونت در قتل دو فرزند و دامادش در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد، منتشر شده که در آن ادعا می‌کند، به واسطه خشونت‌های همسرش مجبور به سکوت بوده و دخالتی در قتل‌ها نداشته است.

ایران موسوی در این فایل صوتی می‌گوید که همسرش به آرزو دختر مقتولشان زمانی که کودک بوده تجاوز کرده، و او هم به علت خشونت و شکنجه‌های روحی اکبر خرمدین مجبور به سکوت بوده است. موسوی مدعی است که همسرش همیشه او را زندانی می‌کرده و فرزندانش را بدون هیچ گناهی به قتل رسانده است.

این درحالی است که اکبر خرمدین علت قتل هایش را رفتار نامتعارف، مصرف الکل و مواد مخدر فرزنداش اعلام کرده بود.

پیشتر دوست آرزو خرمدین هم ادعا کرده بود که از آرزو شنیده پدرش به او تجاوز کرده است. اما این موضوع با توسط آزیتا خرمدین خواهر آرزو تکذیب شد. او گفت که عوامل نشر اکاذیب شکایت می‌کند.

همچنین قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران هم پیش از اعتراف مادر بابک خرمدین گفته بود که «همسر اکبر خرمدین تحت فشار همسرش نبوده و از تمام ماجرا‌ها با خبر بوده است». اما حالا ایران موسوی منکر همکاری با همسرش شده و خود را قربانی و زندانیِ اکبر دانسته است.

در فایل صوتی که روز یکشنبه، ۶ خرداد منتشر شده است، ایران موسوی، مادر بابک خرمدین می‌گوید: «زمانی که ازدواج کردم خیلی شکنجه می‌دیدم، مورد آزار و اذیت شوهرم قرار داشتم. شوهرم به آرزو تجاوز کرد. دخترم به من گفت که مامان زمانی که تو می‌رفتی خونه مامان بزرگ، بابا با من رفتارای نامتعارف می‌کرد. اما من ترسیدم. آرزو خیلی اذیت می‌شد.»

او در ادامه با اشاره به ازدواج اجباری اش می‌گوید که هیچوقت اکبر را دوست نداشتم. مادر بابک خرمدین تاکید دارد که اکبر با زورگویی و خشونتش او را شکنجه روحی داده است.

ایران موسوی به قتل‌های شوهرش اشاره می‌کند و می‌گوید: «بابک را کشت، منو می‌ترسوند و من نمی‌تونستم هیچ کاری انجام بدم. هیچ کمکی هم نداشتم. در را قفل و مرا زندانی می‌کرد. بچه هامو اذیت کرد و کشت.» گفته‌های ایران موسوی درحالی است که او در تمامی اعترافات قبلی اش از همسرش حمایت کرده بود و آزار‌های غیرقابل تحمل فرزندان و داماد را علت اصلی همدستی با شوهر برای قتل عنوان کرده بود.

ایران، مادر بابک و آرزو اعتراف کرده بود که در تمامی قتل‌ها قرص‌های خواب‌آور را در غذای مقتولان می‌ریخته و همسرش هم پس از بیهوش شدنشان آن‌ها را مثله می‌کرده است.

البته تاکنون هیچ مقام رسمی صحت و سقم ادعا‌های تازه ایران موسوی را تایید نکرده است. بااین حال پرونده همچنان در دست رسیدگی است و اکبر خرمدین به‌اتهام مباشرت در قتل و ایران موسوی ثانی، به‌اتهام معاونت در قتل در زندان هستند.

جزئیات جدید پرونده قتل خرمدینی‌ها

در اخرین تحولات سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی ناجا ۲۶ خرداد در گفتگو با خبرگزاری ایرنا جزئیات جدیدی از پرونده خرمدین‌ها را بیان کرد.

این مقام انتظامی درمورد تحت فشار بودن مادر بابک از سوی همسرش برای مشارکت در قتل گفته است که مادر خانواده در اعترافات خود به مشارکت بر قتل اقرار کرده است. به هر حال به نظر می‌رسد مادر خانواده در تمام مراحل زندگی تابع همسر خود بوده و از او اطاعت می‌کرده است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از اینکه مفقودی داماد به پلیس گزارش می‌شود، پلیس تحقیقات بیشتری نداده است؟ گفت: «در بحث مفقودی داماد خانواده پرونده تشکیل شده بود، اما خانواده به آن صورت پیگیر نبودند. نمی‌شود هر موضوع مفقودی را به "قتل" تعمیم داد.
هرچند در زمان اعلام مفقودی داماد خانواده این اظهارات هم مبنی بر اینکه دامادشان با ماشین مسافر قاچاق به یکی از مرز‌ها برده است، مطرح شده است…، اما باید تمام اعترافات آن‌ها "صحت سنجی" شود، چراکه داماد، خواهرزاده آقای قاتل است و در حال حاضر فقط مادرش در قید حیات است و باید تمامی ابعاد ماجرا بررسی شود.»

قنبری درباره عملکرد پلیس در یافتن قاتلین می‌گوید که پلیس با چند قطعه از یک جسد شده مواجه شد و از روی یک تکه از جسد هویت آن شناسایی شده است و این بیانگر "هوشمندی" و "توانمندی" پلیس است؛ از طریق بانک‌های اطلاعاتی کمتر از دو ساعت هویت جسد مشخص شد؛ با هویت جسد منزل شناسایی شد، در داخل منزل خونی که شسته شده بود و پاک کرده بودند، پلیس با ابزار‌های دقیق نگری توانست آثار خونی را کشف کندو در عرض ۶ ساعت قاتل را شناسایی کرد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پس از ورود پلیس، قاتلان به قتل " بابک خرمدین " اعتراف کردند؟ گفته که «خیر! در ابتدا خانواده مقتول اعلام کردند از مقتول خبر ندارند، قاتلان در مواجهه اولیه با پلیس منکر قتل شدند و از قضیه اظهار بی اطلاعی کردند و پس از اینکه پلیس تشخیص داد که " بابک " در داخل خانه به قتل رسیده است و پدر و مادرش وقتی با دلایل پلیس مبنی بر قتل مواجه شدند لب به اعتراف گشودند.
در واقع، پدر و مادر مرحوم بابک خرمدین در مواجهه با دلایل پلیس اقرار به قتل کردند، اگر بنا بود که پیش از مستندات پلیس لب به اعتراف بگشایند در رابطه با قتل داماد و دخترشان نزد پلیس می‌آمدند و طی این سال‌ها اعتراف می‌کردند.»

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص احتمال وجود قتلی دیگر در پرونده مجرمین گفت: "حدس اولیه ما نیز این بود، اما پس از بررسی‌های فنی، باید بگویم تاکنون دلایلی مبنی بر وقوع قتل دیگر توسط این افراد وجود ندارد. پدر "بابک" هنوز اعتقاد دارد اگر زمان به عقب برگردد، باز همین جنایت را تکرار می‌کرد یعنی به قدری خودش را از نظر روانی اشباع کرده که اقدامات خود را توجیه می‌کند که این موضوع از دیدگاه روانشناختی قابل بررسی است. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید