قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

امروز ۱۲ تیرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۸۷ دلار و ۳۵ سنت رسید.

کد خبر : ۹۵۵۴۶
بازدید : ۲۷۶۰
فرادید | طلا در مسیر کاهش قرار گرفت. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ تیرماه با ثبت کاهش ۰.۱۶ درصد به ۱۷۸۷ دلار و ۳۵ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به شیوع نوع دلتای ویروس کرونا که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت با این حال در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار‌های مالی در موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «گسترش گونه دلتای ویروس کرونا در حال تقویت قیمت طلاست، زیرا شیوع نوع جدید بیماری می‌تواند ترمیم اقتصاد جهانی را به تعویق بیاندازد... (اما) چشم انداز میان مدت قیمت طلا همچنان کاهشی است، زیرا با احتمال آغاز انقباضی شدن سیاست‌های پولی مواجهیم.»

طلا در ژوئن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا و مطرح شدن احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره، بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ را به ثبت رساند. نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می‌زند.

به گزارش فرادید؛ همچنین داده‌های لیست حقوق و دستمزد NFP روز جمعه ایالات متحده در رادار سرمایه گذاران است که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری را درباره زمان تغییر سیاست‌های فدرال رزرو ارائه دهد.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActivTrades، اظهار داشت اگر ظهور انواع مختلف ویروس مقامات را وادار به ایجاد محدودیت‌های جدید به ویژه در اروپا و ایالات متحده کند، تمایل بازار به سمت سرمایه گذاری در دارایی‌های امن خواهد بود و این از طلا پشتیبانی می‌کند.

بازار اکنون منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکاست که بعدازظهر روز جاری از سوی وزارت کار آمریکا اعلام می‌شود و انتظار می‌رود افزایش ۶۹۰ هزار شغل جدید در ماه میلادی گذشته را نشان دهد.

افزایش اشتغال آمریکا می‌تواند برنامه تعدیل سیاست انبساطی و محرک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا را جلو بیاندازد. چندین مقام بانک مرکزی آمریکا در هفته‌های اخیر اظهار کرده‌اند بانک مرکزی ممکن است در ماه‌های آینده صحبت درباره تعدیل سیاست پولی انبساطی را آغاز کند.
شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی نوشت: اگر چه چنین اتفاقی طلا را در معرض ریسک نزولی قرار می‌دهد، اما نگرانی‌های تورمی از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی خواهد کرد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید