سفر معاون گروسی به ایران

سفر معاون گروسی به ایران

نماینده ایران در آژانس یادآور شد: اگر چه با آژانس در تماس مداوم هستیم، اما هیچ برنامه گفت‌وگوی از پیش تعیین شده‌ای برای آپارو در تهران پیش بینی نشده است.

کد خبر : ۹۵۵۹۹
بازدید : ۱۸۸۵

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در توئیتی با اشاره به سفر معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: آپارو، معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته جاری به ایران سفر می‌کند.

وی افزود: آپارو همچنین یکی از بازرسان تعیین شده برای ایران است و بازدید او از تهران در راستای فعالیت‌های روتین پادمانی و در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان است.

نماینده ایران در آژانس یادآور شد: اگر چه با آژانس در تماس مداوم هستیم، اما هیچ برنامه گفت‌وگوی از پیش تعیین شده‌ای برای آپارو در تهران پیش بینی نشده است.

پیشتر «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در رشته توییتی در خصوص ایران، مدعی شد در هفته جاری معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر خواهد کرد.

این خبرنگار در اشاره به گزارش اخیر خبرگزاری رویترز، در توییتی نوشت: همانطور که رویترز گزارش داد، انتظار می‌رود بازرسان هفته آینده (به وقت غرب) دسترسی مناسب به نطنز داشته باشند. متوجه شدم که یک مقام ارشد آژانس هفته آینده، بعد از آن که ایران درخواست دیدار او به منظور گفتگو را در اواخر ژوئن رد کرده بود، به تهران سفر خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد: برخی دیپلمات‌ها فکر می‌کنند بسته به بازخوردی که معاون مدیرکل آژانس هفته آینده در تهران می‌گیرد، ممکن است گزارشی در روز‌های آینده به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شود که می‌تواند به برگزاری شورای ویژه (جلسه ویژه شورای حکام) منتهی شود.

خبرنگار آمریکایی در ادامه اعلام کرد: همه این‌ها در شرایطی است که ایران هیچ شفافیتی در خصوص این که آیا توافق نظارت با آژانس (تفاهم‌نامه فنی موقت ایران و آژانس) را تمدید کرده یا خیر نداشته و همچنین در حالی است که تاریخ جدید برای گفتگو‌های وین به منظور ازسرگیری مذاکرات احیای برجام که متوقف شده، مشخص نشده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید