شانس کمرنگ پریسا جهانفکریان در وزنه‌برداری المپیک

شانس کمرنگ پریسا جهانفکریان در وزنه‌برداری المپیک

پریسا جهانفکریان درحالی، برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری بانون سهمیه المپیک را دریافت کرده است، که او با مصدومیت مواجه است. مصدومیتی که در اثر  بی اطلاعی فدراسیون وزنه برداری از کسب سهمیه و جنجال دو طرفه بر سر انتقاد رخ داد.

کد خبر : ۹۵۶۲۹
بازدید : ۳۷۴۱
فرادید | در اتفاقی غیر منتظره، پریسا جهانفکریان برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری بانوان سهمیه المپیک توکیو را دریافت کرد. اما حضور او در این رقابت‌ها با چالش روبرو است. چالشی که در اثر دعوای لفظی میان جهانفکریان و فدراسیون وزنه برداری به وجود آمده است.

به گزارش فرادید؛ روز‌های گذشته بود که کشور ساموآ اعلام کرد که از اعزام وزنه‌بردار زن خود به المپیک منصرف شده است. در پی این اتفاق، فدراسیون جهانی وزنه برداری، جهانفکریان را جایگزین ورزشکار ساموآیی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دولت ساموآ به علت نگرانی پیرامون شیوع دوباره ویروس کرونا، تصمیم گرفته است که فقط ورزشکاران ملی‌پوش خود را که خارج از این کشور زندگی می‌کنند، به بازی‌های المپیک اعزام کند. از این رو سهمیه ورزشکار ساکن ساموآ از دست رفت تا شرایط برای پریسا جهانفکریان در وزن ۸۷ کیلوگرم هموار شود.

البته کسب سهمیه جهانفکریان، در حالی است که فدراسیون وزنه برداری ایران ابتدا از این مسئله اظهار بی اطلاعی کرد.
اما پس از بررسی ها، این فدراسیون اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری بانوان ایران، سهمیه به جهانفکریان رسیده است.
ماجرای پریسا جهانفکریان و سهیه سوزی المپیکی!

سهمیه المپیکیِ پریسا جهانفکریان و چالش مصدومیت!

پریسا جهانفکریان درحالی، برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری بانون سهمیه المپیک را دریافت کرده است، که او با مصدومیت مواجه است. مصدومیتی که در اثر بی اطلاعی فدراسیون وزنه برداری از کسب سهمیه و جنجال دو طرفه بر سر انتقاد رخ داد.
ماجرا از این قرار است که روز‌های گذشته پریسا جهانفکریان، انتقاداتی را به فدراسیون وزنه برداری وارد کرد که باعث شد، او به کمیته انضباطی فراخوانده شود.

جهانفکریان می‌گوید که «من مصدوم بودم و پس از انتقاد‌هایی که از فدراسیون انجام دادم به کمیته انضباطی احضار شدم و آنجا ۵ نفر نشسته بودند و گفتند چرا از فدراسیون انتقاد کردی. در آن جلسه کلی تهدیدم کردند و گفتند محرومت می‌کنیم. مسئولین فدراسیون حتی به من نگفتند که من شانس کسب سهمیه المپیک را دارم و فردای آن جلسه من دستم را عمل کردم.»

او این را هم گفته که می‌توانسته با همین وضعیت در المپیک حاضر شود، اما در حال حاضر دیگر هیچ شانسی ندارد و المپیک را از دست داده است.

طبق ادعای این وزنه بردار، فدراسیون به او گفته که در خارج از اردو مصدوم شده و هزینه جراحی دستش را نپرداخته است. از این رو جهانفکریان می‌بایست ۳۰ میلیون از جیب خودش هزینه می‌کرد. این مسئله باعث واکنش و انتقاد او از فدراسیون وزنه برداری شده بود.

البته این تنها چالش پریسا جهانفکریان برای حضور در المپیک توکیو نیست. کارشناسان می‌گویند که او برای حضور در رقابت‌ها نیاز به تست دوپینگ دارد، تستی که احتمالا جواب آن به زمان زیادی نیاز داشته دارد.

ماجرای پریسا جهانفکریان و سهیه سوزی المپیکی! سهیه وزنه برداری بانوان و جهانفکریان از دست می‌رود؟

گرچه چالش‌های زیادی بر سر پریسا جهانفکریان برای حضور در المپیک توکیو وجود دارد، اما فدراسیون وزنه برداری امیدوار است که در روز‌های باقیمانده به آغاز المپیک، مشکلات او برطرف شود.

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری می‌گوید که پریسا جهانفکریان به عنوان نخستین وزنه‌بردار زن ایران در این رشته، راهی المپیک توکیو خواهد شد.

او در رابطه با چالش‌های پیش روی این وزنه بردار هم گفته که بر اساس اظهارنظر پزشک جراح مبنی بر آمادگی جهانفکریان برای شروع فیزیوتراپی و تمرینات آمادگی، وی از چند روز آینده تحت نظر پزشک و مربیان تیم ملی در اردو حضور خواهد یافت.

طبق گفته رئیس فدراسیون وزنه برداری، اقدامات لازم برای انجام تست PCR، تزریق هر ۲ دوز واکسن کرونا، هماهنگی با آژانس مبارزه با دوپینگ و سایر امور اداری و اجرایی برای اعزام یازدهمین بانوی المپیکی کشور در حال انجام است.
البته جهانفکریان نیز از عزم خود برای حضور در توکیو خبر داده است.
او گفته که برنامه من این است که حتما به المپیک بروم و حتی اگر شده خیلی سبک وزنه بزنم. دلم می‌خواهم بروم و المپیک را تجربه کنم. این برنامه من است و می‌خواهم حتما این کار را انجام بدهم.
اما با این حال به نظر می‌رسد که با وجود مصدومیت این وزنه بردار، شانس کسب مدال برای او کمرنگ شده است.

پریسا جهانفکریان اکنون ۲۶ سال دارد و متولد شهر یاسوج، در استان کهگیلویه و بویراحمد است. جهانفکریان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا به مقام نهم رسید. او در همین سال نیز در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و در جایگاه بیست‌و‌یکم قرار گرفت.

با اضافه شدن سهمیه پریسا جهانفکریان، حالا جمع بانوان المپیکی ایران به ۱۱ سهمیه رسیده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید