قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۶

امروز 16 تیرماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با 0.09 درصد کاهش به 1795 دلار و 47 سنت رسید.

کد خبر : ۹۵۷۰۹
بازدید : ۲۷۶۷
فرادید | طلا بار دیگر وارد کانال ۱۷۰۰ دلار شد. قیمت هر اونس طلای جهامی امروز ۱۶ تیرماه در بازار با ثبت کاهش ۰.۰۹ درصد به ۱۷۹۵ دلار و ۴۷ سنت رسید.

این در حالی است که قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ارزش دلار، به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «عمدتا این کاهش ارزش دلار است که سبب افزایش قیمت طلا شده است. پس از نشست ماه ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قیمت طلا به شدت افت کرده بود و اکنون که انتظارات انقباضی شدن سیاست پولی تاثیر خود را بر بازار گذشته خریداران مجددا در حال بازگشت به بازار هستند.»

اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو، گفت: دلار مقداری از قدرت اخیر خود را از دست داده است و XAU/USD در حال حاضر از برخی از دستاورد‌های روز جمعه استفاده کرده، و بار دیگر مقاومت ۱۸۰۰ دلار به چالش می‌کشد. در همان زمان، گزارش مشاغل روز جمعه خطر هر گونه اقدام انقباضی توسط کمیته FOMC فدرال رزرو را کاهش داده است. این به طلا اجازه نفس کشیدن داده است.

عملکرد طلا در طول هفته گذشته نسبتا ضعیف بود، در آخرین روز هفته قیمت طلا قدری افزایش یافت. قیمت طلا معاملات هفته گذشته را با قیمت ۱۷۸۷ دلار به پایان رساند. فلز گرانبها از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور نکرد، اما امیدواری‌ها در بازار طلا قدری افزایش یافته است.

به گزارش فرادید؛ تحلیل‌گران معتقدند: در این هفته قیمت طلا شانس خوبی برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار دارد و حتی عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند در طول ۶ ماه آینده طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار بازگردد.

بازار در هفته جاری منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است که ممکن است سیگنال‌های بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند. پیش بینی ماه گذشته سیاستگذاران آمریکایی از احتمال آغاز افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۳ باعث سقوط قیمت اونس طلا به پایین ۱۸۰۰ دلار شد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید