قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

امروز ۲۱ تیرماه، هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با قیمت ۱۸۰۷ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

کد خبر : ۹۵۸۸۵
بازدید : ۲۹۷۳
فرادید | طلا در مسیر کاهشی قرار گرقت. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ تیرماه با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۰۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.

با تضعیف دلار در روز جمعه، معاملات آتی طلا با افزایش مواجه شد. اما با بازدهی ثابت خزانه داری ایالات متحده، سود‌ها محدود شد. این ترکیب منجر به تشکیل یک منطقه معاملاتی محدود شد که نشان دهنده تردید سرمایه گذاران است. احتمالاً در روز‌های آینده شاهد افزایش نوسانات خواهیم بود.

به گزارش فرادید؛ تحلیلگران با اشاره به انتظار بازار برای روشن شدن زمان تعدیل سیاست انبساطی، اعلام کردند اظهارات روز چهارشنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا مهمترین رویداد هفته جاری خواهد بود.

همچنین معامله گران طلا توجه خود را از تورم به نگرانی‌های جدید، مبنی بر هدف قرار دادن اشتغال کامل توسط فدرال رزرو قبل از در نظر گرفتن افزایش نرخ بهره، تغییر داده اند. این نیز یک نیروی بالقوه صعودی برای قیمت طلا است.

با این حال با در نظر گرفتن شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا در جهان و آمار اقتصادی ضعیفتر از حد مطلوبی که اخیر منتشر شده اند، بعضی از تحلیلگران انتظار ندارند بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی آمریکا به این زودی موضع سیاست پولی خود را تغییر دهند.

در کوتاه مدت، ادامه روند کنونی بازده اوراق خزانه داری و دلار آمریکا میتواند به بازار طلا کمک کند. با جلب توجه سرمایه گذاران به بازار کار ایالات متحده و دور شدن از موضوع تورم، ممکن است در هفته جاری شاهد هیچ حرکت بزرگی تا زمان گزارش ادعا‌های بیکاری هفتگی در روز پنجشنبه نباشیم.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، حرکت طلا ممکن است محدود شود. باید منتظر گزارش NFP جولای که در اولین جمعه ماه آگوست منتشر خواهد شد، باشیم.

وژن واینبرگ، مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک به کیتکونیوز گفت: اونس طلا بالای ۱۸۰۰ دلار مانده است. اما در حال حاضر هیچ اقدام قاطعی در بازار طلا وجود ندارد. طلا ممکن است پیش از این که توجه مثبت پایداری را جلب کند در سطوح فعلی تحکیم شود.

وله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: من به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین مانده ام. اما سرمایه گذاران طلا با سروصدای زیادی در بازار روبرو هستند. زیرا معامله گران رفتن به تعطیلات تابستانی را آغاز کرده اند.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین است، زیرا به نظر می‌رسد بازده اوراق قرضه روند نزولی عمیقتری پیدا کرده اند و هفته جاری افزایش پیدا خواهند کرد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید