قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۲

هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ مردادماه با ثبت کاهش ۰.۰۲ درصد به قیمت ۱۸۰۲ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۶۲۹۰
بازدید : ۱۹۵۲
فرادید | طلا علیرغم کاهش قیمت در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ مرداد ماه با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۰۲ دلار و ۱۸ سنت رسید.

در حالی که تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند و تاثیر افت سوددهی اوراق قرضه آمریکا و آمار‌های ضعیف اقتصادی را خنثی نموده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود و در مسیر اولین هفته کاهشی ۵ هفته اخیر قرار گرفت.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا همچنان جایگزینی برای پول کاغذی دیده می‌شود. بالا رفتن قیمت دلار عامل اصلی بوده که باعث عقب راندن طلا شده است. شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد. دلار در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا بدبین شده اند در حالی که سرمایه گذاران خُرد همچنان به دورنمای کوتاه مدت این فلز ارزشمند خوش بین مانده اند.

موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم در طی هفته‌های آتی قیمت طلا نوسان محدودی را شاهد باشد. اما در ماه‌های آتی نرخ تورم عاملی تعیین کننده برای قیمت طلا خواهد بود و در کوتاه مدت قیمت‌ها را تقویت خواهد کرد.»

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل ۱۳ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۵۷۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آن‌ها ۳۱۵ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۴۶ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۱۰ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

عملکرد کم فروغ اخیر طلا دلیل کافی برای بدبینی بعضی از تحلیلگران نسبت به این فلز ارزشمند فراهم کرده است. با وجود این که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله روز جمعه به پایینترین حد از فوریه نزول کرد، اما اونس طلا موفق نشد مقاومت برای صعود از سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکند.

بعضی از تحلیلگران می‌گویند اکنون که بازده اوراق قرضه از رکورد پایین روز سه شنبه بالاتر رفته است، اونس طلا ممکن است به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کند.

اکنون تمرکز سرمایه گذاران بر روی نشست هفته آینده فدرال رزرو معطوف شده تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا کسب کنند. بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه متعهد شد که نرخ بهره را برای مدت طولانی تری پایین نگه دارد.
این بانک هشدار داده که سویه دلتای ویروس کرونا که با سرعت بیشتری در حال گسترش است روند ترمیم اقتصادی حوزه یورو را تهدید می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید