آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۲

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۲

وزارت بهداشت، آمار فوتی‌های کرونا امروز ۲ مردادماه را ۲۵۹ نفر اعلام کرد.

کد خبر : ۹۶۳۲۷
بازدید : ۲۵۸۰
فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۲ مرداد ۲۵۹ نفر اعلام شد که به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۸ هزار و ۵۳۲ نفر رسید.

همچنین از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۰۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گزارش فرادید؛ بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۸۶ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۲۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

همچنین چهار هزار و ۷۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۵ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

گفتنی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بیشترین فوتی‌ها در پیک پنجم تا قبل از امروز، ۲۵۰ نفر در روز ۲۹ تیر بوده است.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۷ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۱۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۷۲ هزار و ۱۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۲۸ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۷۳ هزار و ۷۶۲ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۱۹۴ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۰۲ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد هشت هزار و ۶۴۶ نفری در یک روز به تعداد چهار میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۷۵ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۴۶ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۶۲۶ هزار و ۶۵۸ نفر (۴۲۸ نفر)

۲. برزیل ۵۴۸ هزار و ۴۲۰ نفر (هزار و ۲۸۶ نفر)

۳. هند ۴۲۰ هزار و ۳۸ نفر (۵۳۶ نفر)

۴. مکزیک ۲۳۷ هزار و ۶۲۶ نفر (۴۱۹ نفر)

۵. پرو ۱۹۵ هزار و ۶۹۶ نفر (۱۴۹ نفر)

۶. روسیه ۱۵۲ هزار و ۲۹۶ نفر (۷۹۵ نفر)

۷. بریتانیا ۱۲۹ هزار و ۴۴ نفر (۶۴ نفر)

۸. ایتالیا ۱۲۷ هزار و ۹۳۷ نفر (۱۷ نفر)

۹. کلمبیا ۱۱۵ هزار و ۷۵۳ نفر (۳۵۲ نفر)

۱۰-. فرانسه ۱۱۱ هزار و ۵۹۱ نفر (۲۶ نفر)
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید