پلمب رستورانی به دلیل سرو تریاک!

پلمب رستورانی به دلیل سرو تریاک!

رستوران چینی به دلیل سرو تریاک پلمب شد. گفته می‌شود که سرآشپزهای این رستوران برای به دام انداختن مشتریانش از ماده مخدر تریاک استفاده کرده است.

کد خبر : ۹۶۳۷
بازدید : ۵۰۴۷
پلمب رستورانی به دلیل سرو تریاک!

فرادید | رستوران چینی به دلیل سرو تریاک پلمب شد. گفته می‌شود که سرآشپزهای این رستوران برای به دام انداختن مشتریانش از ماده مخدر تریاک استفاده کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، مقامات دولتی چین می‌گویند که در چند ماه 35 رستوران چینی به دلیل استفاده غیرقانونی از تریاک به عنوان چاشنی غذا پلمب شده‌اند.

به گفته سازمان مدیریت مواد مخدر و تغذیه چین، فرآیند پلمب شدن پنج رستوران دیگر در دست انجام است و 30 رستوران دیگر نیز در دست بازجویی است.

یکی از این رستوران‌ها، رستورانی مشهور در پکن است. البته هنوز مشخص نیست که تریاک چگونه به این رستوران‌ها راه پیدا کرد؟ در موارد مشابه قبلی، برخی از سرآشپزها برای "به دام انداختن" مشتریان خود به استفاده از مواد مخدر روی می‌آوردند که باعث معتاد شدن آن‌ها به غذاهایشان می‌شد.

در سال 2014، پلیس استان شاآنشی "نودل فروشی" را شناسایی کرد که از تریاک در محصولات تغذیه‌ای خود استفاده می‌کرد. در سال 2004 نیز حدود 215 رستوران در استان گوئیژو به دلایلی مشابه پلمب شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی شین‌هوآی چین، پودر خشخاش به قیمت هر کیلوگرم 60 دلار در چین قابل تهیه است. پودر خشخاش به طور معمول با پودر و روغن چیلی ترکیب می‌شود که همین مسئله شناساییِ آن را دشوار می‌کند.

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید