قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

امروز ۴ مردادماه، هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش با قیمت ۱۸۰۵ دلار و ۵۲ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۶۳۹۴
بازدید : ۱۵۴۹
فرادید | طلا همچنان در کنال ۱۸۰۰ دلار قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ مردادماه با ۰.۱۹ درصد افزایش نرخ به ۱۸۰۵ دلار و ۵۲ سنت رسید.

قیمت طلا به‌طور هفتگی ۰.۵۴ درصد کاهش یافته، اما توانسته است بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار باقی بماند. قیمت این فلز گرانبها همچنان تحت فشار قرار گرفته و نگرانی از اینکه نوع دلتا با سرعت زیاد در حال ضربه زدن به اقتصاد است می‌تواند موجب شود تا قیمت طلا مجددا به ۱۸۵۰ دلار افزایش یابد.

به گزارش فرادید؛ نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا بدبین شده اند در حالی که سرمایه گذاران خُرد همچنان به دورنمای کوتاه مدت این فلز ارزشمند خوش بین مانده اند.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا مجددا بر تعهدش برای حفظ سیاست پولی انبساطی برای یک مدت قابل پیش بینی تاکید کرد تا تورم را به دو درصد برگرداند. تعهد بانک مرکزی اروپا برای واکنش به بالا رفتن نرخ تورم برخلاف موضع بانک مرکزی آمریکاست که در حال حاضر درباره تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه صحبت می‌کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده گفت: فدرال رزرو قبل از تغییر سیاست پولی هنوز در انتظار بهبودی است. پاول هرگونه انتظار در مورد اینکه فدرال رزرو زودتر از سیاست نرخ بهره صفر خود در واکنش به افزایش شدید نرخ تورم خارج شود را بعید می‌داند.

کارستن فریتش، تحلیلگر کومرتس‌بانک (Commerzbank) گفت: پاول اظهار کرده است که پیشرفت قابل‌توجه در جهت دستیابی به اهداف بانک فدرال هنوز دور از دستیابی است بنابراین برای بازپس‌گیری خرید اوراق قرضه آن خیلی زود است.

این مورد مطمئنا برای سرمایه‌گذاران مثبت است، زیرا روی دارایی‌های ریسک‌پذیرتر تمرکز دارند و سرمایه‌گذاران همچنان به دنبال توضیحات بانک برای یافتن هرگونه سرنخ هستند.

بعضی از تحلیلگران می‌گویند اکنون که بازده اوراق قرضه از رکورد پایین روز سه شنبه بالاتر رفته است، اونس طلا ممکن است به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کند.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس در گفتگو با کیتکونیوز قیمت پایینتر طلا در هفته جاری را پیش بینی کرد که تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه آمریکا خواهد بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: سطح۱۷۶۰ دلار را که رکورد پایین طلا در ژوئن است، به عنوان یک سطح حمایتی بزرگ را نظاره می‌کند.

راب هاورث، استراتژیست سرمایه گذاری ارشد در بانک ولث منیجمنت آمریکا گفت: طلا به نسبت قوی به نظر می‌رسد، زیرا همچنان حمایت در سطح ۱۸۰۰ دلار را حفظ کرده است با این حال روند احیای اقتصادی رو به رشد در آمریکا به معنای آن است که نرخ‌های بهره واقعی بالاتر می‌روند و این امر مانعی برای روند صعودی طلا خواهد بود.

در فضای فعلی طلا در کوتاه مدت با فشار‌های کاهشی روبرو می‌شود.

از طرفی برخی کارشناسان معتقدند که احتمال ریسک‌پذیری در آگوست ۲۰۲۱ حاکم خواهد بود و اگر قیمت به بالای ۱۸۳۰ دلار برسد، هدف بعدی می‌تواند مقاومت در حدود ۱۸۵۰ دلار باشد. قیمت طلا در این هفته بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار باقی ماند البته با وجود نگرانی از ضربه اقتصادی احتمالی سویه دلتا ویروس کرونا، طلا می‌تواند به پیشرفت بالاتر دست یابد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید