قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۲

هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ مردادماه با ۰.۱۳ درصد کاهش نرخ تالحظه تنظیم گزارش به قیمت ۱۸۱۱ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۶۷۰۹
بازدید : ۱۸۷۱
فرادید | طلا در مسیر کاهش قیمت قرار گرفته است. امروز ۱۲ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۱۳ درصد به ۱۸۱۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

در حالی که ارزش دلار در ارقام بالا تثبیت شده و سرمایه گذاران محتاط در انتظار آمار‌های اشتغال آمریکا در ماه جولای هستند که اواخر این هفته منتشر خواهد شد، قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود.

به گزارش فرادید؛ روز جمعه و پس از آنکه ارزش دلار ترمیم شد و از پایین‌ترین رقم یک ماه اخیر فاصله گرفت، قیمت‌ها از بالاترین رقم ۲ هفته اخیر عقب نشینی کرد.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی اظهار کرد: بازار طلا نگران است آمار اشتغال ماهانه آمریکا که جمعه این هفته منتشر می‌شود، بهتر از حد مطلوب باشد که باعث قویتر شدن دلار می‌شود. این آمار نگرش عمیقتری درباره زمان تعدیل برنامه‌های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا فراهم خواهد کرد.

وندانا برتی، در تحقیقات کالا SMC Comtradem، گفت: "اگر بازار سهام شاهد اصلاح باشد، می‌توانیم شاهد حرکت صعودی طلا باشیم. "

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته گفته بود هنوز با افزایش نرخ‌های بهره فاصله داریم و بازار اشتغال همچنان باید بهبود پیدا کند. این اظهارات صعود بیش از یک درصدی طلا در معاملات پنج شنبه گذشته را به دنبال داشت.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت: اونس طلا ممکن است رکورد پایین ۱۷۸۹ دلار و ۹۸ سنت که در ۲۳ ژوییه ثبت کرده بود را دوباره تست کند، زیرا موفق نشده است مقاومت در مرز ۱۸۳۲ دلار و ۸۰ سنت را بشکند.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: انتظار دارد قیمت طلا همچنان به سیر صعودی ادامه دهد، زیرا دلار آمریکا روند یکنواختی پیدا کرده است. آمار اقتصادی روز پنج شنبه که نشان داد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم ۶.۵ درصد رشد کرده است هم می‌تواند رشد قیمت دلار در کوتاه مدت را محدود کند.
وی در ادامه افزود: رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم بسیار ضعیفتر از حد مطلوب بود و اقتصاددانان نرخ رشد ۸.۵ درصد را برای مدت مذکور پیش بینی کرده بودند. این آمار غافلگیرکننده بود و تصور می‌کنم بانک مرکزی آمریکا ناچار باشد برنامه خود برای تحکیم سیاست پولی را متوقف کند. با دلار ضعیفتر احتمال صعود طلا به ۱۹۰۰ دلار وجود دارد.

اگرچه فضا در بازار طلا خوش بینانه است، اما بعضی از تحلیلگران هشدار دادند که این فلز ارزشمند همچنان با مقاومت قابل توجهی برای صعود روبروست.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید