شگفت انگیزترین طلای المپیک در ثانیه آخر

شگفت انگیزترین طلای المپیک در ثانیه آخر

گیبل استیوسون، کشتی گیر ۲۱ ساله آمریکایی، ژنو پتریاشویلی، قهرمان سه گانه جهان از گرجستان را در فینال رقابت‌های فوق سنگین برد و اولین مدال المپیک خود را به دست آورد.

کد خبر : ۹۶۸۴۹
بازدید : ۳۹۳۶

گیبل استیوسون که نامش را از پهلوانی کشتی گیر گرفته است، روز جمعه نام خود را در زمره اسطوره‌های المپیک حک کرد.

کشتی گیر ۲۱ ساله آزادکار سنگین وزن آمریکایی در آخرین ثانیه‌های مسابقه دو بار حریف خود را خاک کرد که در دومی کمتر از یک ثانیه به پایان زمان کشتی وقت باقی مانده بود، تا به شکلی باورنکردنی و جادویی باخت ۸-۵ را به پیروزی ۱۰-۸ و کسب مدال طلا آن هم مقابل ژنو پتریاشویلی از گرجستان تبدیل کند.

این پسر ۲۱ ساله اهل مینه سوتا اولین برنده مدال طلا در سنگین وزن کشتی آزاد آمریکا پس از بروس بامگارتنر در سال ۱۹۹۲ شد. شیوه به دست آمدن این پیروزی خیره کننده بود؛ استیوسون بعد از برتری ۴-۰ ابتدایی و از حریف خود که دارنده مدال برنز بازی‌های ۲۰۱۶ ریو بود، عقب افتاده بود.
این کشتی تقریبا به اندازه کشتی رولون گاردنر و الکساندر کارلین در رقابت‌های سنگین وزن کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰ دیدنی و فراموش نشدنی بود. استیوسون گفت: "مردم این نام را به خاطر خواهند سپرد. اکنون من در لحظه زندگی خواهم کرد. "

گیبل استیوسون در فینال دسته فوق سنگین توانست ژنو پتریاشویلی، قهرمان سه گانه جهان را در آخرین ثانیه کشتی مات کند و اولین مدال المپیک خود را به دست آورد.

وقتی استیوسون حریف ۱۲۵ کیلوگرمی خود را خاک کرد، صدای به زمین افتادن پتریاشویلی در سالن تقریباً خالی پیچید و تقریباً با یک حرکت چهار امتیاز جلو افتاد، کشتی گیر گرجستانی، اما دست از مبارزه نکشید و با دو فن با نتیجه ۸ بر ۵ پیش افتاد.
در حالی که ۱۰ ثانیه به پایان کشتی باقی مانده بود، استیوسون با دو بار چرخش از پشت و خاک کردن حریف همه چیز را عوض کرد و با صدای زنگ ۹-۸ در امتیازات جلو افتاده بود.

مربی پتریاشویلی به تصمیم داور در مورد فن آخر اعتراض کرد و امتیاز دیگری را از دست داد و در نهایت برتری ۱۰ بر ۸ برای کشتی گیر جوان آمریکایی ثبت شد. استیوسون پس از پایان کشتی با ناباوری گفت: "دیدید؟ خدای من. وای. ممکن نیست... واقعا ممکن نیست. من زبانم بند آمده، من هرگز قبلا این کار را نکرده بودن، اما امروز روزش بود.

در چند ثانیه آخر می‌دانستم که می‌توانم فن را بزنم، او را فریب دادم و او هم گول خورد. به ساعت نگاه کردم ساعت ۰.۳ ثانیه مانده بود... این مسابقه قرن بود. "

پتریاشویلی که به وضوح ناراحت بود به یکی از علائم کنار تشک مشت کوبید و در راه بازگشت به رختکن با ناامیدی فریاد زد. او در مراسم اهدای مدال حتی یک بار هم سر خود را بالا نیاورد.

در حال حاضر جهان کشتی در انتظار حرکت بعدی استیوسون است. او می‌تواند برای فصل ارشد خود به دانشگاه بازگردد و با کمک قوانین جدیدی که به ورزشکاران دانش آموز اجازه می‌دهد از حقوق تصویر خود بهره‌مند شوند، درآمد کسب کند. استیوسون فصل گذشته قهرمان سنگین وزن دانشگاه مینه سوتا بود و جایزه دان هوج را برای بهترین کشتی گیر کالج ایالات متحده به دست آورد.


واکنش اعضای خانواده استیوسون به برد تاریخی و کسب مدال طلای المپیک

واکنش خانواده گیبل به کسب مدال طلا

واکنش خانواده گیبل به کسب مدال طلا
واکنش خانواده گیبل به کسب مدال طلا
او همچنین درباره پیوستن به WWE صحبت‌هایی کرده است. استیوسون، پل هیمن، مدیر WWE، را از دوران دبیرستان می‌شناسد و در رسل‌مانیا با هیمن و رومن رینز، ستاره حرفه‌ای کشتی، عکس گرفته است. بروک لزنر، یکی از مربیان استیوسون، قهرمان سابق حرفه‌ای کشتی و هنر‌های رزمی ترکیبی است.

استیوسون هنوز آمادگی تصمیم گیری برای آینده را ندارد و می‌گوید در لحظه زندگی می‌کند. او گفت که قبل از تصمیم گیری به خانه خود در مینه سوتا باز می‌گردد و از فشار این رقابت‌ها خارج می‌شود.

استیوسون گفت: "با این مدال طلا فرصت‌های زیادی برای من وجود دارد. پس از کسب عنوان قهرمانی ملی در‌های زیادی به روی من باز شد و اکنون پس از این مدال طلای المپیک تمام جهان پیش روی من است. "

درآمد ورزشکاران المپیک آمریکا برای کسب مدال طلا ۳۷، ۵۰۰ دلار است. استیوسون در این باره گفت: "من احتمالاً می‌روم تا خانواده ام را برای صرف غذا بیرون ببرم. همه ما باید در خانه استیک بخوریم. احتمالاً برای مامانم کیف لویی ویتون بخرم. او لیاقتش را دارد. "

منبع: ورزش سه
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید