آمارفوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۷

آمارفوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۷

وزارت بهداشت، آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۷ مردادماه را ۵۴۲ نفر اعلام کرد.

کد خبر : ۹۶۹۲۳
بازدید : ۳۰۵۳
فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۱۷ مردادماه ۵۴۲ نفر اعلام شد و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در تهران به ۹۴ هزار و ۱۵ نفر رسید.

قابل ذکر است بالاترین آمار فوتی‌های روزانه کرونا در کشورمان مربوط به ششم اردیبهشت ماه امسال و با ۴۹۶ فوتی بوده است.

به گزارش فرادید؛ از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۱۰۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۲۹ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۳۹ هزار و ۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۴۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد شناسایی شده کووید ۱۹ نیز در کشور رکورد زده است. رکورد شکنی دوباره واکسیناسیون با تزریق بیش از ۵۲۸ هزار دُز واکسن را نیز در شبانه روز گذشته شاهد هستیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۸۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷۲ هزار و ۳۷۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۵۸ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ٥٦٨ هزار و ٤٣٣ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۲۰۲ میلیون و ٩٥٨ هزار و ٧٨ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ٩ هزار و ١١٣ نفری در یک روز به تعداد چهار میلیون و ٢٩٨ هزار و ٧٤٧ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ١٨٢ میلیون و ٢٧٩ هزار و ٤٦ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۶۳۲ هزار و ٩٨٧ نفر (٣٢٠ نفر)

۲. برزیل ٤٢٧ هزار و٨٩٢ نفر (٩٩٠ نفر)

۳. هند ٥٦٣ هزار و ٩٢ نفر (۶۱۶ نفر)

۴. مکزیک ۲۴۳ هزار و ٧٣٣ نفر (٥٦٨ نفر)

۵. پرو ١٩٦ هزار و ٨٧٣ نفر (۷۵ نفر)

۶. روسیه ١٦٤ هزار و ٩٨ نفر (٧٩٣ نفر)

۷. بریتانیا ١٣٠ هزار و ٢٨١ نفر (١٠٣ نفر)

۸. ایتالیا ١٢٨ هزار و ٢٠٩ نفر (٢٢ نفر)

۹. کلمبیا ١٢٢ هزار و ٢٧٧ نفر (١٩٠ نفر)

۱۰. فرانسه ١١٢ هزار و ١٩٠ نفر (٣٢ نفر)
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید