قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

امروز ۲۰ مردادماه قیمت هر انس طلای جهانی در بازار به ۱۷۳۳ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۷۰۵۶
بازدید : ۱۸۷۳
فرادید | طلا با رشد قیمت روبه رو شد، اما همچنان در کانال ۱۷۰۰ دلار قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ مردادماه با افزایش ۰.۲۳ درصد به ۱۷۳۳ دلار و ۴۱ سنت رسید.

در حالی که روند افزایش ارزش دلار متوقف شده و سبب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین رقم ۴ ماه گذشته در جلسه قبل، روز سه شنبه اندکی افزایش داشت.

به گزارش فرادید؛ تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد گاو‌های فلزات گرانبها بازار‌های خود را حداقل در حال حاضر تثبیت کرده اند.

تیم گریسکی، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در Inverness Counsel در نیویورک گفت: «در آمریکا و جهان، ما شاهد بهبود اقتصاد‌ها از بیماری همه گیر هستیم. این دوره خوبی برای سرمایه گذاری است.»

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: بازار طلا پس از نوسان شدید، در حال هضم اوضاع و تحکیم قیمت است. گزارش اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، انتظارات برای متمایل شدن بانک مرکزی آمریکا به تعدیل تدابیر محرک مالی و احتمالا افزایش نرخ‌های بهره را تقویت کرده است.

در بخش فنی، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد در کوتاه مدت اونس طلا ممکن است سطح ۱۶۸۴ دلار که پایینترین رکورد روز دوشنبه است را دوباره تست کند.

الکساندر کوپتسیکویچ تحلیل گر طلا مینویسد: نگران کننده‌ترین وضعیت برای طلا، اصول بنیادی بازار است که برای طلا بسیار نزولی محسوب میشود.

اشتغال قوی و رشد دستمزد آخرین موانع رسمی را قبل از اینکه فدرال رزرو برنامه خرید دارایی خود را کاهش دهد، برطرف می‌کند. طلا ممکن است امروز و حتی در روز‌های آینده از خریداران پشتیبانی کند.

گفته می‌شود برای بازگشت به روند صعودی، باید از ۱۸۰۰ دلار فراتر رود و برای تأیید از ۵۰ و ۲۰۰ MA در ۱۸۲۰ دلار عبور کند. با توجه به پس زمینه کلان اقتصادی، این بازگشت بیش از حد خوش بینانه به نظر می‌رسد. احتمال ادامه روند نزولی طلا بسیار بیشتر است.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید