هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۰ مردادماه در برخی مناطق کشور رشد ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۷۰۷۴
بازدید : ۲۴۹۴
فرادید | بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران امروز ۲۰ مرداد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در قزوین، البرز تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

فردا و جمعه در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، شنبه و یکشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

همچنین از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی دارد.

لازم به ذکر است طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. طی این مدت دریای عمان نیز مواج است.

آسمان تهران فردا صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز جمعه نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید