بیت کوین در مرز ۵۰ هزار دلار؛ فصل آلت کوین‌ها نزدیک است؟

بیت کوین در مرز ۵۰ هزار دلار؛ فصل آلت کوین‌ها نزدیک است؟

بیت کوین پس از چهارماه روند نزولی، در حال بازپس گیری سطوح قیمتی گذشته خود است. حالا هم با شکستن مقاومت ۴۸ هزار دلار، معامله گران امیدوارند که بیت  کوین بار دیگر به کانال ۵۰ هزار دلار باز گردد. به عقیده معامله گران، شکستن مقاومت ۵۰ هزار دلار می‌تواند شاخص طمع را تقویت کند و منجر به بازپس گیری سطح ۶۰ هزار دلار شود.

کد خبر : ۹۷۲۰۱
بازدید : ۲۹۳۰
فرادید | بیت کوین پس از لمس کانال ۲۸ هزار واحد، حالا به کانال ۴۰ هزار دلار برگشته است. در طول یک هفته اخیر پادشاه ارز‌های دیجتال توانسته ۱۸ هزار دلار از سطح قیمتی خود را پس بگیرد و به ۴۶ هزار دلار برسد. در چنین شرایطی کارشناسان بازار‌های مالی پیش بینی می‌کنند که بیت کوین با اصلاح مواجه شود.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین پس از شکستن مقاومت ۴۶ هزار دلار، امروز دو سطح قیمتی دیگر را شکست و وارد ۴۸ هزار دلار شد. البته این حمله موقتی بود و پس از ورود طلای دیجیتال به این سطح قیمتی، بار دیگر به ۴۶ هزار دلار بازگشت.

آخرین بار، ۲۵ فروردین امسال بود که پادشاه ارز‌های دیجیتال به سطح تاریخی ۶۴ هزار و ۸۰۰ دلار دست یافت، اما این رکورد شکنی دوامی نداشت و ۴ روز بعد بیت کوین به کانال ۵۰ هزار دلار عقب نشینی کرد.

پس از آن ایلان ماسک، دولت چین و آمریکا به تضعیف موقعیت بیت کوین پرداختند. این سیگنال‌های منفی باعث شد تا طلای بازار ارز دیجیتال تا کانال ۲۸ دلار فرو بریزد.

اما حالا با تقویت اخبار مثبت و کاهش اثرگذاری اخبار منفی، بیت کوین یکی پس از دیگری سطوح قیمتی پیشین خود را پس می‌گیرد.

بیت کوین در مرز ۵۰ هزار دلاری؛ فصل آلت کوین‌ها نزدیک است؟
بیت کوین سطوح تاریخی ۵۰ و ۶۰ هزار دلار را پس می‌گیرد؟

بیت کوین پس از چهارماه روند نزولی، در حال بازپس گیری سطوح قیمتی گذشته خود است. حالا هم با شکستن مقاومت ۴۸ هزار دلار، معامله گران امیدوارند که بیت کوین بار دیگر به کانال ۵۰ هزار دلار باز گردد.

به عقیده معامله گران، شکستن مقاومت ۵۰ هزار دلار می‌تواند شاخص طمع را تقویت کند و منجر به بازپس گیری سطح ۶۰ هزار دلار شود.

البته کارشناسان بازار بر این عقیده اند که بیت کوین پس از رشد بیش از ۶۰ درصد از سطح ۲۸ هزار دلار، اکنون به یک اصلاح هر چند کوتاه مدت نیاز دارد.

اما در طرف مقابل دسته دیگری از کارشناسان بازار به کاهش موجودی بیت کوین صرافی‌ها به عنوان عاملی برای رشد قیمت طلای بازار ارز دیجیتال اشاره می‌کنند.

آن‌ها می‌گویند که در بازه‌های روزانه، شاهد آن هستیم که سرمایه‌گذاران ارز‌های خود را از صرافی‌های بزرگ بیرون می‌کشند؛ می‌توان گفت که احساسات حاکم بر بازار خرید و نگه‌داری ارز است. از همین رو، سرمایه‌گذاران برنامه دارند تا حد امکان بیت کوین بخرند و آن‌ها را تا زمان شروع رالی صعود در کیف پول‌هایشان نگه دارند.

با این وجود بیشتر کارشناسان بازار بر این عقیده اند که بیت کوین در روز‌های آینده سطوح پیشین خود را پس خواهد گرفت، هر چند ممکن است در این مسیر اصلاح‌های کوتاه مدتی را هم تجربه کند.
بیت کوین در مرز ۵۰ هزار دلاری؛ فصل آلت کوین‌ها نزدیک است؟

فصل آلت کوین‌ها نزدیک است؟

بزرگ‌ترین وقدرتمند‌ترین فصل آلت کوین‌ها احتمالا همان دسامبر ۲۰۱۷ باشد که باعث شد آلت کوین‌ها رشد ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی را تجربه کنند. حالا هم با افت تسلط بیت کوین به ۴۴ درصد و پایان اصلاح پادشاه ارز‌های دیجیتال، معامله گران پیش بینی می‌کنند که بازار بار دیگر شاهد فصل آلت کوین‌ها باشد.

دسته‌ای از معامله گران بر این عقیده اند که با رسیدن بیت کوین به سطح تاریخی خود و رکورد شکنی مجدد، فضا برای رشد آلت کوین‌ها فراهم خواهد شد.

طبق گفته این دسته از معامله گران، اگر همزمان با این رکورد شکنی لیدر بزرگ بازار، تسلط بیت کوین نیز کاهش پیدا کند، این احتمال وجود دارد که آلت سیزن در شهریور ماه رخ دهد.

اما در مقابل بخش دیگری از فعالان بازار معتقدند که دیگر فصل آلت سیزن آنچنان که دسامبر ۲۰۱۷ رخ داد، دیگر در بازار ارز دیجیتال اتفاق نخواهد افتاد. آن‌ها می‌گویند که برخلاف گذشته هر ارزی که قابلیت و پشتوانه تیمی داشته باشد امکان رشد ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی را خواهد داشت.

آلت سیزن که به معنای فصل آلت کوین‌ها است در واقع به بازه‌ی زمانی گفته می‌شود که قیمت سایر ارز‌های دیجیتال نسبت به بیت کوین یک رشد چشمگیری را داشته است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید