همه جزئیات محدودیت تردد در روز‌های تعطیل کرونایی

همه جزئیات محدودیت تردد در روز‌های تعطیل کرونایی

تا پیش از این، محدودیت تردد خودرو‌ها مربوط به استان‌های وضعیت قرمز بود. اما با مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، تردد خودرو‌ها در تمامی مسیر‌های بین استانی کشور ممنوع اعلام شده است. اما جانشین پلیس راهور می‌گوید با وجود اعمال محدویت ها، برخی محور‌ها به واسطه اصرار مردم همچنان پرترافیک است.

کد خبر : ۹۷۳۰۰
بازدید : ۴۵۴۷
فرادید | ستاد ملی کرونا در آخرین جلسه، محدودیت‌های تازه‌ای را به مدت دو هفته اعمال کرد. طبق این مصوبه، تردد خودرو‌ها در محور‌های بین استانی ممنوع اعلام شده است. همچنین محدودیت‌های رنگ بندی سابق نیز به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش فرادید؛ با افزایش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا به بیش از ۶۰۰ نفر و میزان ابتلای روزانه به ۴۰ هزار نفر، ستاد ملی کرونا تردد بین استانی خودرو‌ها در تمام کشور را از ساعت ۱۲ یکشنبه ۲۴ مرداد ماه تا ۵ شهریور ماه ممنوع اعلام کرده است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا دراین رابطه گفته که ممنوعیت تردد بین استانی در تمام جاده‌های کشور به جز موارد استثنا مانند امبولانس‌ها و ماشین‌های حمل غذا اعمال شده است.

طبق گفته علیرضا رئیسی، تمام مجوز‌هایی که قبلا برای تردد صادر شده بود لغو شد. همچنین افرادی که تخلف کنند و جریمه شوند، بعد از یک ماه این جریمه دو برابر خواهد شد.

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، میزان جرایم در ارتباط با تخلفات نیز مشخص شده است و مقرر شده که دادستانی، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و اصناف موظفند که بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند.

همه جزئیات محدودیت تردد در روز‌های تعطیل کرونایی
وضعیت محدودیت تردد خودرو‌ها از ۲۴ مرداد تا ۵ شهریور

تا پیش از این، محدودیت تردد خودرو‌ها مربوط به استان‌های وضعیت قرمز بود. اما با مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، تردد خودرو‌ها در تمامی مسیر‌های بین استانی کشور ممنوع اعلام شده است.

اما جانشین پلیس راهور می‌گوید با وجود اعمال محدویت ها، برخی محور‌ها به واسطه اصرار مردم همچنان پرترافیک است.

طبق گفته سردار حسینی، محدوده هشتگرد، محدوده آزاد راه قزوین به رشت، محدوده رودبار، ابتدای آزادراه تهران ساوه و جاده هراز، نقاطی هستند که دارای ترافیک سنگین به واسطه اصرار به تردد هستند.

او گفته که در هیچ استانی اجازه داده نمی‌شود سفری صورت بگیرد و هر گونه مجوزی برای تردد تا جمعه ۵ شهریور فاقد اعتبار است.

البته سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهور در مورد استثناء در سفر بین استانی و صدور مجوز گفته که مجوز‌هایی که از تاریخ ۲۴ مرداد ماه به بعد توسط فرمانداری‌ها آن هم در مواقع بسیار ضروری و مدت محدود صادر شده باشد، اجازه تردد خواهند داشت.

براساس اعلام رئیس پلیس راهور ناجا، خروج تمامی خودرو‌ها با پلاک بومی از شهر‌ها و ورود خودروی‌های غیربومی به شهر‌های دیگر ممنوع است و این موضوع به صورت استانی کنترل خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج و ورود پلاک‌های غیربومی داده نمی‌شود.
سردار هادیان فر همچنین می گوید که خودروهای غیر بومی نیز که در شهرهای مقصد حضور دارند بایستی ظرف ۲۴ ساعت آینده این شهرها را ترک کنند و در صورت عبور از کمربندی استانهای قرمز و یا نارنجی مشمول جریمه نخواهند شد.
براساس قانون هرگونه تخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.
همه جزئیات محدودیت تردد در روز‌های تعطیل کرونایی

شرایط محدودیت تردد شبانه در تعطیلات کرونایی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که منع تردد شبانه همچون گذشته پابرجاست. بر این اساس تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و ۲۰۰ هزار تومان خودرو‌هایی که قانون را رعایت نکنند جریمه خواهند شد.

طبق اعلام پلیس راهور ناجا، منع تردد شبانه تا پایان مصوبه ستاد ملی کرونا بدون در نظر گرفتن وضعیت رنگ بندی شهر‌ها اجرا خواهد شد.

همچنین هر خودرو در طول شبانه روز، یک بار جریمه می‌شود.

بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه خودرو‌هایی که جریمه کرونایی دارند تا یک ماه فرصت پرداخت دارند، در غیراین صورت جریمه‌های آن‌ها دوبرابر خواهد شد.

تردد بین استانی ناوگان عمومی چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر به جز تردد خودرو‌های بومی در مسیر‌ها بین استانی، ستاد ملی کرونا اجازه تردد محدود به ناوگان عمومی داده است.

پلیس راهور ناجا در این رابطه می‌گوید که ناوگان بار و مسافر با یک سوم ظرفیت و اتوبوس‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت مجاز به تردد در مسیر‌ها بین استانی هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید