قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 28 مردادماه تا لحظه تنطیم گزارش به 1779 دلار و52 سنت رسید.

کد خبر : ۹۷۳۶۶
بازدید : ۳۰۸۰
فرادید | طلا همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کند. امروز ۲۸ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۴۶ درصد به ۱۷۷۹ دلار و ۵۲ سنت رسید.

قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش یافت و به بالاترین حد در دو هفته گذشته رسید، زیرا نگرانی‌ها در مورد نوع سریع دلتا کرونا و تأثیرات منفی اقتصادی آن تقاضا برای فلز امن را افزایش داد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA، مشکل عمده فعلی، کرونای دلتا و احتمال تاثیر آن بر روند احیای اقتصاد جهانی است. در چنین وضعیتی، طلا احتمالا تقاضای خرید بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش فرادید؛ با ادامه شیوع کرونای دلتا در آسیا، بازار‌های سهام این منطقه نزدیک به پایینترین رکورد یک سال اخیر ایستادند.

علاوه بر نشانه‌های کند شدن بهبود اقتصادی، آمار خرده فروشی ایالات متحده در ماه جولای بیش از حد انتظار کاهش یافت. سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر صورتجلسه سیاست‌های فدرال رزرو در ماه جولای هستند.
اگر انتشار این گزارش به صعود دلار و بازده اوراق قرضه منجر شود، اونس طلا احتمالا به پایین ۱۷۰۰ دلار سقوط می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در برابر سبدی از ارز‌های رقیب نزدیک به رکورد بالای اخیرش ایستاد. طلا اغلب با دلار به عنوان دارایی امن رقابت می‌کند و دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، صعود این فلز تنها زمانی از سر گرفته می‌شود که قیمت به بالای ۱۷۹۵ دلار برسد. صعود قیمت هر اونس طلا بین منطقه ۱۸۰۱ تا ۱۸۱۱ دلار متوقف شد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید