قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۳۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۳۰

امروز ۳۰ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۸۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۷۳۸۶
بازدید : ۱۳۲۱
فرادید | طلا همچنان در مدار کاهشی حرکت می‌کند. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۰ مردادماه با افت ۰.۰۹ درصد به ۱۷۸۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

در حالیکه نگرانی‌ها نسبت به شیوع کرونای دلتا و تاثیر آن بر احیای اقتصادی افزایش یافته است، در معاملات روز جمعه، افزایش نرخ دلار رشد طلا را محدود کرد.

به گزارش فرادید؛ بازار طلا با ناکامی در شکستن مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار، اندکی آشفته به نظر می‌رسد و نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای نشان داد روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت روشن نیست.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی به معنای آن است که سرمایه‌ها به سمت خرید اوراق قرضه می‌رود که در نتیجه باعث کاهش بازده آن می‌شود. این موضوع روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس در این باره گفت: از نقطه نظر تکنیکال، قیمت طلا برای تحویل در دسامبر وضعیت آشفته‌ای دارد. بازار هفته گذشته بین دلار قویتر و مسائل ژئوپلیتیکی گیر افتاد.

بدبینی فزاینده در بازار طلا در حالی مشاهده می‌شود که این فلز ارزشمند از ریزش قیمت دو هفته پیش بهبود قوی پیدا کرد، اما موفق نشد از مقاومت در سطح ۱۸۰۰ دلار عبور کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۹۰ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش یافت و در ۱۷۸۴ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد رشد هفتگی داشت.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هفت نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده و به همین تعداد نظری نداشتند.

از طرفی برخی تحلیلگران مانند چینتان کارنانی، مدیر تحقیقات Insignia Consultants معتقدند: «وضعیت افغانستان و وضعیت کروناویروس مانع از سقوط قیمت طلا و نقره می‌شود.» افزایش طلا با وجود شاخص بسیار قوی دلار آمریکا نشان می‌دهد که معامله گران تمرکز خود را بر عدم قطعیت‌های مربوط به تسخیر طالبان در افغانستان و وضعیت کرونا گذاشته اند.

کارنانی گفت: «بدتر شدن وضعیت افغانستان یا ویروس کرونا در آخر هفته می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا در اولین جلسه روز دوشنبه آسیا شود. فقط شگفتی‌ها در کنفرانس سالانه بانکداران مرکزی در جکسون هول، [Wyo.]هفته آینده، بازار‌های شمش و فارکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نیز اظهار کرد: اگر در جریان نشست جکسون هال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه محتاط‌تر از انتظار اقتصاددانان باشد، طلا شانس صعود خواهد داشت.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید