قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران

با حضور خریداران غیرحرفه‌ای مسکن با انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار، عرضه آپارتمان‌های رهن کامل در هفته‌های اخیر نسبت به خرداد اندکی افزایش یافته است.

کد خبر : ۹۷۵۳۱
بازدید : ۱۸۹۸

یک گروه از موجران که در حال حاضر در بازار مسکن حضور دارند و آپارتمان‌های خود را برای اجاره عرضه کرده‌اند، کسانی هستند که در هفته‌های اخیر به عنوان متقاضی خرید مسکن در بازار در حال جست‌وجو بوده‌اند.

خرید‌های سرمایه‌ای در بازار مسکن طی یکی، دو ماه اخیر کم و بیش رایج بوده است. البته در همه مقاطع رکود و رونق بازار مسکن، سهمی از بازار متعلق به خرید‌های سرمایه‌ای است، اما به گفته واسطه‌ها، جنس خرید‌های سرمایه‌ای که اکنون در بازار رواج دارد به لحاظ حرفه‌ای بودن خریداران با شرایط رونق متفاوت است.

در واقع خریداران سرمایه‌ای مسکن در یک ماه اخیر اغلب افرادی بوده‌اند که با کمک وام و به رهن سپردن ملک خود توانسته‌اند بودجه لازم را برای خرید یک آپارتمان تامین کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار ملک به شمار نمی‌آیند.
به گفته واسطه‌ها سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در جایی که انتظارات افزایش قیمت متوقف شده حضور پیدا نمی‌کنند و صرفا در شرایط رونق معاملات وارد بازار می‌شوند. اما با حضور خریداران غیرحرفه‌ای مسکن با انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار، عرضه آپارتمان‌های رهن کامل در هفته‌های اخیر نسبت به خرداد اندکی افزایش یافته است.
واسطه‌ها می‌گویند برخی موجران که ناگزیر به عرضه آپارتمان خود در بازار اجاره هستند تا کسری نقدینگی خود را تامین کنند، بعضا تا ۳۰ درصد ارزش آپارتمانی را که خریداری کرده‌اند از طریق وام و رهن تامین می‌کنند و به همین دلیل فایل رهن کامل در بازار اجاره مرداد کم و بیش وجود دارد.
وضعیت رهن و اجاره
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید