پاسخ کارگردان کیمیا به انتقادها

کارگردان «کیمیا» تاکید کرد: همه بخش‌های ساخت سریال «کیمیا»، از جمله گریم بازیگران این مجموعه، به مسوولیت خود بنده بوده است و من جوابگو هستم.

کد خبر : ۹۷۶۹
بازدید : ۱۴۱۵
کارگردان «کیمیا» تاکید کرد: همه بخش‌های ساخت سریال «کیمیا»، از جمله گریم بازیگران این مجموعه، به مسوولیت خود بنده بوده است و من جوابگو هستم.

جواد افشار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی گریم دوران میانسالی مهراوه شریفی‌نیا در نقش «کیمیا» که این روزها بحث‌برانگیز شده است، اظهار کرد: گریم مهراوه شریفی‌نیا به عنوان یک بانوی 45 ساله و نماینده خیلی از مادران و خواهرانمان، گریمی منطقی، درست و به جا بوده است؛ به عنوان مثال خانم‌ها نیکی کریمی و عاطفه رضوی در همین سریال و در سنین 45 سالگی به همین شکلی که کیمیا گریم شده است، بودند و زیاد تفاوتی بین آنها قائل نشده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به پربیننده بودن دو سریال «شهرزاد» و «کیمیا» در این روزها، اظهار کرد: «شهرزاد» و «کیمیا» دو بال پرنده‌ای هستند در فراز آسمان ایران که این روزها بر شبکه‌های ماهواره‌ای غلبه کرده‌اند و مردم ترجیح می‌دهند این دو کار را ببینند.

کارگردان «کیمیا» درباره قصه‌های دو سریال «شهرزاد» و «کیمیا» یادآور شد: این باعث افتخار ماست که دو قصه کاملا ایرانی و وطنی مورد توجه مخاطب قرار گرفته است؛ بنابراین باید به این روند کمک کنیم. ممکن است در این فرایند مقایسه کردن دو سریال شهرزاد و کیمیا نادرست باشد، چون اهداف و رویکردهای این مجموعه‌ها متفاوت است، اما هر دو مهمترین مساله‌شان جذب مخاطب و انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی قصه‌های افسانه‌ای و ایرانی است.

جواد افشار در پایان یادآور شد: در ساخت مجموعه «کیمیا» تلاش شده است قضاوتی شکل نگیرد‌، ما در این مجموعه فقط خوب و بد را روایت کرده‌ایم و قضاوت را برعهده مخاطب قرار داده‌ایم. در این مجموعه تلاش کرده‌ایم دیدگاه‌ها و تحلیل‌های موافق و مخالف را کنار هم روایت کنیم و به بخشی از رویدادهای سه دهه‌ی گذشته بپردازیم و اینکه ملت ما و نسل‌های گوناگونش در کوران حوادث چه فراز و نشیب‌هایی را سپری کرده‌اند. این اتفاقات دستمایه‌ی یک کار نمایشی و قصه‌ای بر مبنای واقعیت‌های جامعه‌ی گذشته، اما کاملا زاییده‌ی تخیل و خیال نویسنده بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید