سرویس‌دهی اسنپ و تپسی قطع شد

سرویس‌دهی اسنپ و تپسی قطع شد

روابط عمومی اسنپ علت این موضوع را اینگونه توضیح داد: اختلال پیش آمده از سمت اسنپ نبوده و فیلترینگ dns باعث از دسترس خارج شدن اپ و سایت اسنپ شده است. همچنان در حال پیگیری علت و رفع این موضوع هستیم.

کد خبر : ۹۸۴۱۷
بازدید : ۲۳۹۰

دو اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی تپسی و اسنپ، دیروز به طور همزمان دچار اختلال در خدمات دهی شدند.

هنگام درخواست خودرو در داخل تهران و البته سفر‌هایی به مبدا پایتخت، کاربران اسنپ با پیامی با این مضمون مواجه می‌شوند که «متاسفانه امکان محاسبه قیمت در این مبدا و مقصد وجود ندارد.»

البته این اتفاق تنها برای اپلیکیشن اسنپ رخ نداد، همزمان با اختلال این برنامه، تپسی نیز به مدت چند دقیقه از دسترس خارج شد و امکان استفاده کاربران را محدود کرد.

با واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع مشخص شد که مشکل دسترسی به این نرم‌افزار‌ها و استفاده از خدمات آن‌ها هم با اینترنت ثابت و هم با اینترنت همراه است. در نتیجه اختلال اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی باعث نارضایتی مخاطبان و کاربران آن‌ها شد.

این مشکل پس از مدت زمانی برطرف شد و فعالیت این نرم‌افزار‌ها به حالت عادی خود بازگشت. این اختلال به طور همزمان برای هر دو این برنامه‌های تاکسی اینترنتی رخ داده است.

علت چیست؟

روابط عمومی اسنپ علت این موضوع را اینگونه توضیح داد: اختلال پیش آمده از سمت اسنپ نبوده و فیلترینگ dns باعث از دسترس خارج شدن اپ و سایت اسنپ شده است. همچنان در حال پیگیری علت و رفع این موضوع هستیم.

فیلتر DNS روشی است که دسترسی به وب سایت، آدرس IP و صفحات وب به طور خاص را مسدود کرده و در نتیجه امکان کنترل بیشتر برای دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند و سایت را ازحملات سایبری مصون نگه داشته و بهره‌وری بهتری را به کاربر می‌دهد.

همچنین روابط عمومی تپسی درباره این اختلال گفت: با توجه به اختلال در نرم‌افزار اسنپ، حجم درخواست‌ها سمت تپسی به یکباره و به طور ناگهانی افزایش یافت که این موضوع، منجر به کندی چند دقیقه‌ای نرم‌افزار تپسی شد. در حال حاضر اپلیکیشن تپسی در دسترس است.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید