دستگیری باند خرید و فروش کودکان بعد از ربودن دختر شش ساله

دستگیری باند خرید و فروش کودکان بعد از ربودن دختر شش ساله

حدود ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر روز نهم شهریور بود که تلاش یک مرد برای ربودن کودکی 3 ساله ناکام ماند. پس از دستگیری او دیگر اعضای باند هم به دام افتادند، اما سرکرده باند که زنی به نام نسرین است همچنان متواری است.

کد خبر : ۹۸۸۱۸
بازدید : ۸۵۲۱
فرادید | اوایل شهریور ماه امسال بود که ناکام ماندن تلاش یک مرد برای ربودن دختری شش ساله هنگام بازی، سبب دستگیری شش نفر از اعضای باند خرید و فروش کودکان و آدم ربایی در مشهد دستگیر شد. اما طبق اعلام معاون دادستان مشهد، سرکرده باند که زنی به نام نسرین است همچنان متواری است.

به گزارش فرادید؛ روز گذشته حسن زرقانی، معاون دادستان مشهد اعلام کرد که در راستای پرونده خرید و فروش کودکان در مشهد تاکنون ۶ متهم بازداشت شده‌اند، این متهمان در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۲۵ نوزاد اعتراف کرده‌اند. همچنین متهمان در طول بازجویی گفته اند که کودکان و نوزادان را به زنی به‌نام نسرین تحویل می‌دادند.

به گفته او، متهمان اعتراف کرده‌اند ۲۵ کودک را از خانواده‌های دارای اعتیاد خریداری کردند و علاوه بر کودکان خرید و فروش شده، سه کودک را نیز ربوده‌اند.

متهمان پرونده خرید وفروش کودکان ونوزادان به دام پلیس افتادند
باند خرید و فروش کودکان چگونه متلاشی شد؟

ماجرا از آن جا شروع شد که حدود ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر روز نهم شهریور زنی به همراه دختر شش ساله اش وارد منزل مسکونی خود می‌شوند، اما در میانه راه کودک برای پرداختن به بازی در حیاط می‌ماند.

در این هنگام مردی ناشناس که گویا از قبل زن و دختر را زیر نظر گرفته بود، وارد حیاط می‌شود و با گرفتن دستمال جلوی دهن دختربچه او را از زمین بلند کرده و پا به فرار می‌گذارد.

مادر بچه که شاهد این ماجرا است و دست و پا زدن دخترش را از پنجره آشپزخانه می‌بیند، سراسیمه و نگران وارد کوچه می‌شود و فریاد می‌زند: «دخترم را بردند! دخترم را بردند!»

با فریاد‌های پی در پی مادر، اهالی محل به دنبال مرد می‌روند. مرد که در حال فرار به انتهای کوچه بوده توسط اهالی و رهگذران محاصره و بعد هم به ماموران کلانتری تحویل داده می‌شود.

با دستگیری و بازجویی از مرد، مشخص می‌شود که متهم مردی ۴۳ ساله به نام «م-خ» و عضو یک باند کودک‌ربایی است که زن جوانی به نام «ن» هدایت و سرکردگی آن را به عهده دارد.

همچنین پلیس مشهد اعلام کرد که از ابتدای امسال چند کودک در مشهد گم شده‌اند که از سرنوشت آنان هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

تحقیقات همچنان داشت و مرد در ادامه اعترافاتش گفت که قرار بوده کودک را به یک زن جوان تحویل دهد. به این ترتیب ماموران با زن جوانی که قرار بود کودک را تحویل بگیرد، در نقطه‌ای از شهر قرار صوری گذاشتند.

هنگامی که ماموران پلیس به همراه مرد ۴۳ سر قرار حاضر می‌شوند با خودروی پژو ۴۰۵ که رانندگی آن را جوانی حدود ۲۳ ساله به عهده داشته روبرو می‌شوند. ماموران ماشین را محاصره کرده و زن جوان و راننده پژو را دستگیر می‌کنند.

با انتقال زن و راننده جوان به پلیس آگاهی، مشخص شد که راننده خودرو که «م-ص» نام داشته برای انتقال هر کودک مبالغی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دریافت می‌کرده.

این جوان ۲۳ ساله تبعه خارجی، مدعی شده که نقشی در خرید و فروش کودکان نداشته است.

زن جوانی هم که تحویل گیرنده کودک بوده در اعتراف گفته که فقط یک دلال است و تعداد زیادی کودک خرید و فروش کرده است.

او از مبالغ میلیونی خرید و فروش کودکان ربوده‌شده پرده برداشته و مدعی شده که با رضایت خانواده‌های کودکان، آن‌ها را به مبالغی تا ۱۰ میلیون خریداری کرده و بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان فروخته است.

درحالی که دیگر اعضای این شبکه اعتراف کردند که آن‌ها کودکان را تا بیش از ۷۰ میلیون تومان و به صورت وجوه نقدی خرید و فروش کرده‌اند.

بررسی‌های ویژه کارآگاهان با توجه به اعترافات و اظهارات متهمان نشان داد که آن‌ها با ترفند‌های خاصی دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند تا فعالیت‌های آنان قانونی جلوه کند.

به گفته قاضی دکتر زرقانی، اعضای شبکه برخی از زنان معتاد باردار را در پاتوق‌های خلافکاران شناسایی می‌کنند و با پیشنهاد مبالغ نقد چند میلیون تومانی جنین آن‌ها را می‌خرند.

سپس هنگام وضع حمل، زائو را در حالی با مدارک و شناسنامه خریدار نوزاد در بیمارستان‌ها بستری می‌کنند که دو تن از اعضای شبکه نیز به عنوان همراه زائو در کنار وی می‌مانند تا ماجرای فروش نوزاد لو نرود! و این گونه بعد از تولد، نوزاد با مدارک قانونی بیمارستان تحویل خریدار می‌شود.

همچنین با استفاده از مامایی که عضو این شبکه است، نوزاد افرادی که نیاز به جراحی ندارند را در منزل و مخفیگاه شبکه به دنیا می‌آورند.

اعضای این شبکه گسترده مدعی هستند که در شهر‌های یزد، میبد، اردکان، اصفهان، تهران، کرج، اهواز و ... رابطانی برای خرید و فروش کودکان دارند.

همچنین بررسی سوابق برخی متهمان نشان می‌دهد که آن‌ها در سال ۹۷ در مشهد به همین اتهام دستگیر شده‌اند و حبس‌های طولانی مدت تعلیقی دارند.

یکی از کارکنان ثبت احوال هم که در پرونده سال ۹۷ با اعضای این شبکه همکاری داشته از شغل خود اخراج شده‌است.

علاوه بر پزشک و کارمند ثبت احوال، ردپای یک وکیل نیز در این ماجرا دیده می‌شود. گویا او مراحل گرفتن مدارک و شناسنامه را برایشان راحت‌تر کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید