بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان

بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان

هنگامی که وارد پارک ژوراسیک می‌شوید با مجسمه‌های غول‌پیکر دایناسور‌ها که بدون هیچ سقفی در فضای آزاد گذاشته شده اند، روبرو می‌شوید. مجسمه‌های متحرکی که با نزدیک شدن به آن‌ها یک‌باره صدای غرش آن‌ها را می‌شنوید.

کد خبر : ۹۹۰۴۹
بازدید : ۱۱۵۱۷
فرادید | پارک ژوراسیک که یکی از اماکن تفریحی در سراسر جهان به حساب می‌آید، هر روزه میزبان افراد زیادی اعم از کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها است. درواقع تعداد زیادی از مجسمه‌های دایناسور‌ها در این پارک وجود دارند که توریست‌ها و افرادی که وارد پارک ژوراسیک می‌شوند، می‌توانند آن‌ها را از نزدیک ببینند.

به گزارش فرادید؛ پارک ژوراسیک «Jurassic Park‎» یک فرنچایز چندرسانه‌ای علمی-تخیلی آمریکایی است که سعی کرده با ایجاد یک پارک موضوعی و علمی از دایناسور‌ها، از فراموش شدن آن‌ها توسط شبیه‌سازی جلوگیری کند. علت نامگذاری این پارک هم به فیلم علمی_تخیلی ژوراسیک و رمان پارک ژوراسیک، اثر مایکل کرایکتون مربوط است.

جذابیت‌های بصری این پارک ها سبب شده تا هر ساله تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان مشتاق دیدن دایناسور‌ها باشند.

در این گزارش قرار است با ۴ نمونه از بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان آشنا شوید، چراکه دارای مولفه‌های برجسته‌ی جداگانه‌ای هستند و با دارا بودن مجسمه‌های منحصر به فرد توانسته اند لقب بزرگترین پارک‌های ژوراسیک را به خود اختصاص دهند.

اما پیش از آن بپردازیم به پارک ژوراسیک تهران که در سال ۱۳۹۲ در منطقه سعادت آباد تهران، افتتاح شده است.

فهرست بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران سال ۹۲ در منطقه شمالی سعادت آباد افتتاح شد، اما یک سال بعد آغاز به کار کرد.

این پارک سه هکتاری، موجودات دوران ژوراسیک از ۲۰۰ میلیون سال تا ۱۴۰ میلیون سال پیش را به نمایش گذاشته است.

این مجسمه‌ها از سیلیکون و فلز ساخته شده اند، اما صداگذاری و حرکت برخی اندام‌ها، سبب واقعی جلوه کردن این مجسمه‌ها شده‌اند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این پارک با تاریخچه دایناسور‌ها در زمین، نام علمی و گونه دایناسورها، نحوه زندگی و تغذیه آن‌ها آشنا شوند.

یکی از قسمت‌های عجیب پارک برای کودکان، به دنیا آمدن نوزاد دایناسور از تخم است که با ساخت مجسمه مشابه می‌توان دورانی که این اتفاق به صورت واقعی افتاده را تجسم کرد.

آدرس پارک ژوراسیک تهران: «سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز»

چهار پارک ژوراسیک برتر

فهرست بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان
ایستگاه میدانی دایناسور در نیویورک

یکی از معروف‌ترین پارک‌های ژوراسیک جهان پارکی در نزدیکی شهر نیویورک است. این پارک در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده و دایناسور‌های موجود در آن، با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده اند.

دایناسور‌های موجود در این پارک تقریبا در ابعاد و اندازه‌های حقیقی ساخته شده است. در تهیه‌ی این دایناسور‌ها از انیماتورها، هنرمندان، طراحان و باستان شناسان حرفه‌ای و مشهوری استفاده شده است.

این پارک ژوراسیک متحرک است و دایناسور‌هایش رفتار و حرکات مخصوص خود را دارند و در مواجهه با بازدیدکنندگان مختلف، رفتار‌های متنوعی را به نمایش می‌گذارند.

به گفته کارشناسان این حرکت‌ها را در هیچ جای دیگر نمی‌توان از دایناسور‌های متحرک دید.

همچنین این پارک بزرگ‌ترین دایناسوری را که تا کنون ساخته شده است را نیز، در خود جای داده است.

فهرست بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان دنیای دایناسور‌ها، شهر گیاهان، فلوریدا

گفته می‌شود که این پارک تفریحی زنجیره‌ای از سه پارک، یکی در Plant City FL، دیگری در Cave City KY و آخری در Glen Rose TX است.

درواقع این سه پارک سعی کرده اند تا زندگی گیاهی که مربوط به دوران دایناسورهاست و نشانه‌های کمی که آن‌ها را توصیف می‌کنند را حفظ کنند.

فهرست بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان
پارک دایناسورها، آلمان

در بسیاری از مجلات و مقالات از این پارک، با عنوان بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک یاد شده است.

این پارک در آلمان واقع شده و دارای یک مسیر دایره‌ای شکل است که دایناسور‌هایی از زمان دایناسور‌های عصر پالئوزوئیک، مزوزوئیک تا عصر سئوزوئیک با ابعاد و اندازه‌های واقعی، در خود جای داده است.

در این پارک ژوراسیک بیش از ۲۲۰ مدل دایناسور با اندازه‌های واقعی وجود دارد که شامل یکی از بزرگترین مدل‌های جهان Seismosaurus، با انداز ه‌ای معادل ۴۵ مترمی است.

همچنین زمین پارک با مساحت ۳۴۹۳ متر مربع به عنوان مسیر دایناسور‌ها ساخته شده و رد پای آن‌ها از ۱۳۹۸ میلیون سال پیش بر گل و لای نرم این مسیر دیده می‌شود.

با گذر از میان دایناسور‌ها و قرار گرفتن در این فضا، می‌توانید سفری به دل تاریخ داشته باشید و با زندگی دایناسور‌ها آشنا شوید.

فهرست بهترین پارک‌های ژوراسیک جهان
پارک دایناسور‌ها در جزیره کینگ

King Island به عنوان بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک دنیا شناخته می‌شود. این پارک در زمینی به مساحت ۳۶۴ هکتار و در اوهایو آمریکا ساخته شده است.

جالب است بدانید که این پارک با دارا بودن ۸۰ مدل وسیله‌ی بازی و ۶۰ نوع دایناسور مختلف که در ابعاد حقیقی طراحی و ساخته شده اند، به عنوان بزرگ‌ترین پارک سرگرم کننده‌ی کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود.

این پارک ژوراستیک ۱۲ سال متوالی این عنوان را دریافت نموده و به گفته کارشناسان از شهرتی جهانی برخوردار است. مجلات و مقالات مختلف در این خصوص یادداشت‌هایی منتشر کرده و شگفت انگیز بودن پارک را توصیف کرده اند.

پارک ژوراسیک کینگ دارای مسیری ۱.۲۲ کیلومتری است که تمامی دایناسور‌های موجود در پارک را، در خود جای داده است.

همچنین با این که پارک ژوراسیک کینگ به عنوان بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک دنیا شناخته می‌شود اما، کم‌ترین هزینه‌ی ممکن را از بازدیدکنندگان دریافت می‌کند.

این ویژگی به علاوه‌ی متحرک بودن ابزار و مجسمه‌ها سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب کند و از شهرتی دو چندان در بین جهانیان بر خوردار شود.

اما این موضوع زمانی برایتان ملموس است که از نزدیک برای بازدید از دایناسور‌های متحرک به این پارک مراجعه کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید