دو ادعا درباره ماجرای تبریز

سجاد سالک در مقاله ای پیرامون ماجرای پایان لیک فوتبال و حوادثی که باعث جنجال در تبریز شد نوشته: "در مورد دلیل وقوع چنین اتفاقی دو حالت متصور است؛ اول آنکه مسوولانی با این دروغ به هر دلیل خواسته‌اند تراکتوری‌ها را از تکاپو بازدارند تا سپاهان قهرمان شود، دوم اینکه مسوولان امنیتی استان با احتمال اینکه امکان برد تراکتور در دقایق باقیمانده متصور نیست به خیال خود مصلحت‌اندیشی کرده‌اند تا جلوی بروز آشوب را بگیرند اما همه اینها با اما و اگرهایی همراه است."

کد خبر : ۹۹۳
بازدید : ۱۲۷۴
فرادید | سجاد سالک در مقاله ای پیرامون ماجرای پایان لیک فوتبال و حوادثی که باعث جنجال در تبریز شد نوشته: "در مورد دلیل وقوع چنین اتفاقی دو حالت متصور است؛ اول آنکه مسوولانی با این دروغ به هر دلیل خواسته‌اند تراکتوری‌ها را از تکاپو بازدارند تا سپاهان قهرمان شود، دوم اینکه مسوولان امنیتی استان با احتمال اینکه امکان برد تراکتور در دقایق باقیمانده متصور نیست به خیال خود مصلحت‌اندیشی کرده‌اند تا جلوی بروز آشوب را بگیرند اما همه اینها با اما و اگرهایی همراه است."

نویسنده در بررسی فرض ها نوشته اگر قرار بود جام به اصفهانی‌ها برسد کاری داشت در هفته‌های قبل، خیلی نامحسوس این تیم را در کورس رقابت بالا کشیده و کار به هفته حساس و پرتنش آخر نرسد؟ اساسا اگر هر نقشه و طرحی از طرف هرکسی بوده چرا اینقدر پرنقص و ناشیانه اجرا شده؟ و اگر فرض را بر این بگذاریم که ماجرای دروغ تبریز با هدف قهرمانی سپاهان انجام شده، آن وقت این سوال به وجود می‌آید که کار چه کسی بوده؟ برگزار‌کنندگان و مسوولان هیات فوتبال تبریز؟ این واقعا شوخی است. چرا باید برگزار‌کنندگان آذری زبان چنین خیانت نابخشودنی و زشتی را مرتکب شوند و کاری کنند که تیم شهرشان قهرمان نشود؟

مقاله اعتماد بدان جا رسیده که گروهی معتقدند نهادهای امنیتی از شادی مردم تبریز نگران بودند و با این راهکار خواسته‌اند جلوی شادی مردم را بگیرند اما به نظر شما شادی مردم تبریز خطرناک‌تر بود یا خشم‌شان؟ هر عقل نیمه سلیمی می‌داند این دست رفتارها اوضاع را به مراتب بدترکرده و فضا را برای چند روز ملتهب می‌کند. این نکته‌ای نیست که مسوولان باتجربه امنیتی از آن غافل باشند. در ثانی یک شب جشن و پایکوبی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کرد که کسی به فکر نقشه‌هایی از این دست بیفتد. سپاه پاسداران هم به عنوان مالک تراکتورسازی، حتما از قهرمانی این تیم دفاع می‌کرده و دلیلی نداشته تیم خودش را دوم کرده و این همه دردسر و حاشیه ایجاد کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید