هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

بر اساس تحلیل نقشه‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۶ مهرماه در برخی از مناطق شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود همچنین طی این مدت وزش باد و کاهش دما در شمال غرب قابل توجه است.

کد خبر : ۹۹۷۸۵
بازدید : ۴۲۷۲

فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۶ مهرماه و فردا با گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز‌های میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود همچنین طی این مدت وزش باد و کاهش دما در شمال غرب قابل توجه است.

روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

شدت بارش طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد همچنین طی روز پنج شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع دراستان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، همچنین طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روز‌های پنجشنبه وجمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و در شمال شرق کشور افزایش وزش باد و کاهش بین ۵ تا ۱۰ درجه دماپیش‌بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به‌ویژه درمنطقه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد. همچنین روز جمعه برای پاره‌ای از مناطق نوار شمالیکشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا صاف، گاهی وزش باد و در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید باحداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

وضعيت هواشناسی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید