قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۲ دلار و ۴۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۸۰۳
بازدید : ۴۸۴۳

فرادید | طلا در بازار رشد قیمت چشمگیری داشت. امروز ۲۷ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۴۵ درصد به ۱۷۷۲ دلار و ۴۲ سنت رسید.

قیمت طلا همچنان منعکس کننده کشمکش بین انتظارات درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است و بسیاری از معامله گران مطمئن شده اند که این اتفاق ممکن است در تابستان آینده رخ دهد.

به گزارش فرادید؛ داده‌های آرام صنعتی و تولیدی باعث تسکین اندکی شد که انتظارات افزایش نرخ را بسیار تغییر داده است. با تمرکز سرمایه گذاران بر عرضه بیش از حد پول آمریکا و افزایش تورم، سرانجام طلا می‌تواند شاهد جریان مداوم باشد.

در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا دیروز به میزان جزئی افزایش داشت و برخی از کاهش قابل توجه جلسه قبل را جبران کرد. فشار بر طلا در پایان هفته قوی‌تر از آمار فروش خرده فروشی بود، که نشان می‌داد فدرال رزرو می‌تواند در مورد کاهش یا افزایش نرخ‌ها تهاجمی‌تر باشد.

تحلیلگرانی که همچنان پیش بینی روند صعودی را دارند، به دلیل ترس از تورم، تضعیف دلار آمریکا و تقاضای امن بیشتر در بازار، معتقدند هر اونس طلا به ۱۸۰۰ دلار می‌رسد.رئیس بانک مرکزی انگلیس روز یکشنبه این سیگنال را به بازار ارسال کرد که این بانک در حال آماده کردن خود برای افزایش نرخ بهره است.

در وضعیت افزایش نرخ تورم طلا همواره محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره موجب رشد سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می‌برد.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت در حال حاضر، بازار افزایش احتمالی نرخ را در نیمه دوم سال آینده پیش بینی می‌کند. این زودتر از آنچه قبلا تصور می‌شد، است.

آدام باتون اظهار کرد: با وجود یک هفته چشمگیر برای طلا، این روند همچنان در بازدهی اوراق قرضه بالاتر است. این امر تا پایان سال تغییر می‌کند، اما فعلا، معامله‌گران باید منتظر کاهش قیمت برای ورود به بازار باشند.

دارین نیوسام کارشناس طلا گفت :با وجود افت اخیر طلا در اواخر هفته گذشته، به نظر می‌رسد قرارداد ماه دسامبر همچنان در روند صعودی کوتاه مدت در نمودار روزانه خود قرار دارد. این همزمان با روند نزولی کوتاه مدت در دلار آمریکا است. با توجه به این موضوع، هفته آینده می‌توان شاهد افزایش مجدد طلا بود. "

زمزمه‌های افت طلا بین تحلیلگران به سرمایه گذاران یادآوری کرد که بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده همچنان در حال افزایش است. طلا تا زمان برعکس شدن این روند با مشکل روبرو خواهد شد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید