کدام خودرو‌ها جایگزین سمند و تیبا می‌شوند؟

کدام خودرو‌ها جایگزین سمند و تیبا می‌شوند؟

تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودرو‌های نظیر شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

کد خبر : ۱۰۸۸۰۵
بازدید : ۱۱۵۱

از ابتدای ماه مرداد قرار است تولید خودرو‌های سمند و تیبا متوقف شوند، در همین رابطه امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در خصوص خودرو‌های جایگزین این دو خودرو توضیحاتی داد.

قالیباف گفت: تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودرو‌های نظیر شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد. در مجموع خودروسازان بابت این سه مدل خودرو کمتر از ۵۰ هزار دستگاه تعهد تحویل نداده دارند که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

وی افزود: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است. با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد قرار است رشد کمی تولید در صنعت خودرو ایجاد شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای ریئس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

قیمت ارزان شدن خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم. در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید